Премахването на кондукторите в Пловдив и въвеждането на електронно-билетната система в градския транспорт. Това е първата цел преди фирма „Тикси”, която бе избрана за надграждането  на системата  на „Индра”.

След драмата преди две седмици, когато бяха взети парите за сключването на договор, за да се дадат за Колежа, днес Общинският съвет отпусна средства, макар и в по-нисък размер. В бюджета за тази година вече има осигурени 3,5 млн. лева. Самият договор пък  бе сключен на 12 юни.

Хаос и епическа драма в ОбС при разпределянето на 10 млн. лв за "Тикси" и улични ремонтиОбщинските съветници отделиха пари за нова улична мрежа в Тракия

Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов заяви, че още от следващата седмица започват срещу с фирмата, за да се създадат контактни групи и да се начертаят плановете. Според Чонов  до година е възможно да се въведе изцяло електронното таксуване, както и системата в Синя зона.

Със сигурност старите монетни апарати ще бъдат премахнати и вероятно бракувани. От „Тикси” ще обследват и останалите компоненти на системата на „Индра”, за да видят дали може да ги използват. В това число са и автоматите по спирките, които биха могли да се интегрират.

Идеята в градския транспорт е да се плаща изцяло с телефони и дебитни карти, а шофьорът да продава по-скъпи билети.  Надеждите са повече пътници да използват карти във времето.

Част от съветниците  днес заявиха, че в този договор не е защитен обществения интерес, а тъкмо обратното.
Слави Георгиев изтъкна, че договорът все едно е написан от юристите на „Тикси”. Той даде пример , че цялата гаранция, която частната фирма дава на общината по изпълнението  е 120 000 лв. В същото време неустойките към фирмата биха били 1,4 млн. лева и то в най-добрия случай.

Според Добромира Костова 20% от приходите в Синя зона за фирмата са прекалено и много и на няколко пъти поиска разбива от Чонов за ценообразуването. Според нея в други градове процентът, който прибират частни фирми е между 12% и 15%.

Чонов така и не даде ценообразуването за процентите на „Тикси”, но обясни, че и в момента в Синя зона се дават около 20% на фирмите – около 17%  на мобилните  оператори, а другите 3% са за поддържащата компания.

Какво представлява системата и как ще се разплаща Община Пловдив с нея, вижте в линковете:

Надграждането на „Индра”: „Тикси” прибира 9,5 млн. лева, взима и по 20% от SMS-те за Синя зонаОтвориха ценовите оферти за новата система за градския транспорт