Младежите от тежката катастрофа играли карти до късно. В момента на инцидента те се прибирали по домовете си. Автомобилът е собственост на столична фирма.

Припомняме, че водачът е син на жена, която работи в отдел „Регистрации” на „Пътна полиция” в града под тепетата. Баща му пък работел в Англия. Загиналият шофьор се занимавал с търговия. Той имал общо 16 фиша за 3-те години стаж зад волана. 10 от тях били за маловажни престъпления на пътя, сред които шофиране без обезопасителен колан и причиняване на ПТП заради неспазване на дистанция. Един от фишовете бил за превишена с 21 км/ч скорост на стойност 100 лв.

Предстои резултатите от експертизите да разкрият карал ли е под въздействието на алкохол или упойващи вещества в момента на сблъсъка с няколко вековни дървета, който коства няколко човешки живота. 

Темата коментира и рали шампионът Костадин Щерев.

„Ще говоря като състезател, а не като експерт. Условията са били крайно неподходящи за скоростта, с която се е движел автомобилът. Тя е била над 200 км/ч според мен”, посочи Той. Състезателят отбеляза, че не се вижда спирачен път на мястото на инцидента, а гумите били некачествени. Според него загиналият шофьор е нямал никакво време за реакция, предвид скоростта, с която се е движел. „Докато си помисли, той вече е минал 60 м”, посочи Щерев пред GlasNews.bg. Според рали пилота през първите 5 години от стажа на младите шофьори трябва да са ограничени мощностите на автомобилите, които са им разрешени.

До мястото на инцидента има светофар, който обаче мига само в жълта предупредителна светлина, за да напомни, че предстои кръстовище. „Още с изграждането му беше направен два пъти опит този светофар да заработи. Това не се случи по молба на КАТ и след много сигнали от граждани. Сега светофарът мига в жълто, което не означава, че не работи – дава индикации на водачите да са по-съсредоточени и да намалят скоростта”, заяви директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов. Според него поставянето на изкуствени неравности няма да реши проблема на участъка. По думите му на булеварда трябва да се сложи камера за скорост.

Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

"Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две - това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор", коментира Щерев пред Нова тв.

Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. "Реакцията от кръстовището дотук - той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента - според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция Мозъкът на нормалния шофьор реакцията му е 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост - докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия", допълни рали шампионът.

Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия - мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила - като амортисьори и гуми.

Лобното място на Кристиан и Теодора осъмна с цветя, свещи и карти за играКомпанията е играла на карти преди тежката катастрофа