След 180 дни трябва да имаме проект на цялата нова веломрежа с дължина около 16 км, която ще превърне Пловдив във своеобразен велоцентър. Община Пловдив е пуснала нова обществена поръчка за проучване и изготвяне на задание на всички нови трасета за колоездачи, които ще бъдат изградени на територията на града. Поръчката е на стойност 50 хил. лева с ДДС и най-вероятно ще бъде изпълнена от „Инфрапроджект" ЕООД, ако дружеството не се откаже. 

Обект на проектиране ще бъдат едни от най-важните пътни артерии в града, на които все още не са обособени зони за велосипедисти. Това са бул.“Цар Борис III Обединител“ - от бул.“България“ до бул. „Христо Ботев“ /около 2560 метра/; бул. „Христо Ботев“ - от бул.“Източен“ до Централна гара /1700 метра/; бул. „Александър Стамболийски“ - от бул.“Коматевско шосе“ до ул. “Индустрилална“ /3150 метра/; ул. “Димитър Ризов“ - от бул.“Освобождение“ до ул.“Поручик Боян Ботев“ /320 метра/; ул. “Найчо Цанов“ - от бул.“Менделеев“ до бул. “Христо Ботев“ /1700 метра/; бул. „Санкт Петербург“ - от бул.“Менделеев“ до ул. “Найчо Цанов“ /600 метра/. 

Към този момент трябва да се реализира идеен и технически инвестиционен проект, който ще включва изграждане на близо 16-километрова нова веломрежа. С настоящата от около 50-километрова и проектираната за изграждане, Пловдив ще се сдобие с пълен ринг от над 65 километра инфраструктура за колоездачи. 

Проектната разработка ще включва и съоръжения за безплатен паркинг, на ключови места, където сигурността е гарантирана, като училища, обществени сгради, големи предприятия и др.

След реализирането на проекта Пловдив ще бъде градът с най-добре регулирана велоалейна мрежа в България. Той е част от големия Транспортен проект и е на обща стойност 15 млн. лв. 

Планът на Общината е общата дължина на велоалеите да достигне до 60-65 километра в близките няколко години, обхващайки целия град.

Идейният проект трябва да даде окончателно решение за схемата на велосипедната мрежа в града, като фиксира вида на всички велотрасета и начина им на устройване в напречния профил на улиците.

На база на одобрените от община Пловдив идейни проекти на велосипедните трасета да се изготвят технически инвестиционни проекти във всички части, необходими за строителството.