Поне още два месеца ще продължи хаоса с електрическите тротинетки в София, докато те бъдат вписани в закона. Дотогава КАТ ще продължава да глобява всеки, който кара ековозилото на уличното платно. В четвъртък или петък от Държавната агенция по пътна безопасност трябва да представят за обществено обсъждане текстовете, които ще залегнат в Закона за движение по пътищата и реграментиращи тротинетките. Това обясни Елица Панайотова, ръководител на проекта "Зелена София" на Столична община, откъдето се чудят какво да обяснят за новата услуга. 

Едва след одобрението на предложените текстове, те ще бъдат внесени за гласуване в парламента, което може да се проточи и до Нова година. "Вярвам, че до месец - два бихме могли да имаме регламент по какъв начин да се придвижват тротинетките във всички области на България", увери пред БНТ Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорта в Столичния общински съвет.

Движещите се из столицата тротинетки все още са с неизяснен статут като участник в движението и всеки, който ги ползва рискува да последва съдбата на Пол Найденов, който се оплака пред медиите, че е бил глобен от КАТ. 

"Спряха ме, искаха документи за регистрация на тротинетката и ми писаха акт за управление на нерегистрирано превозно средство. Отидох в КАТ-София с всички документи, които имам и договор за покупко-продажба, а в моя случай с фактура. Огледаха всичко и тротинетката и казаха, че не подлежи на регистриране. 

Това е дупка в закона, защото търговията с тротинетките не подлежи на регламентиране и всички търговски вериги продават тези двуколесни. Тази дупка в закона прави всички, използващи тротинетки в престъпници", коментира глобеният столичанин. 

Вече има Асоциация, която обединява и защитава интересите на хората, които управляват тротинетки и двуколесни возила. "Това, че не са упоменати в закона не ги прави неазакнонни. Това е най-добрата алтернатива на автомобила. Институциите да кажат, както КАТ, дали найстина са незаконни и трябва да има промени в закона", коментира Владислав Стоицов от новасъздадената асоциация. 

От там питат дали сегашната ситуация означава, че  столичната управа координира незконни превозни средства. Столична община през проекта "Зелена София" е подписала меморандум с три компании, предлагащи под наем елестрически тротинетки. 

"Документът е, за да се регулират елементите - паркиране, скорост и зони за придвижване, да има ред преди да де преди да се направят промените в закона. Очакваме това да се случи и държавната Агенцията за пътна безопасност в края на седмицата за обявят новите текстове за закона и те и да се обсъдят. 

В световната практика тротинетките се приравняват с велосипеди, движещи се със скорост до 25 км/ч. За да регалментираме и безопасно придвижването съветваме да се изпозлват като велосипеди и да се движат по велоалеята", коментира Елица Панайотова.