Темата за електрическите тротинетки все повече навлиза в нашето ежедневие. Те вече са неизменна част от движението по пътищата, а пълната липса на правила доведе до хаос и инциденти, някои от които завършват с пострадал водач. 

Важният въпрос е- дали електрическите тротинетки са наистина опасни превозни средства или проблемът идва, когато се злоупотреби със скоростта? По Пловдивските улици те предимно се използват от тийнейджъри, но не като средство за бързо придвижване в града, а като форма на забавление. Може би ел- тротинетките са един алтернативен начин да се избегне трафика, при нередовен градски транспорт, но не трябва да се прекалява със скоростта, за да не бъдат създавани пътни инциденти. Да не говорим, че на пловдивчани им е писнало навсякъде по улица да се спъват в захвърлените  превозни средства, които се отдават под наем в града.

На пловдивчанин му писна от разхвърляните тротинетки и взе нещата в свои ръцеЕлектрическите скутери за споделено ползване може да се видят на различни места из града

 Данни, предоставени до TrafficNews от „Пътна полиция” - Пловдив  за период от 1-ви януари до края на август месец 2023 година, показват, че на територията на област Пловдив са възникнали общо 13 пътни инцидента с индивидуални електрически превозни средства /тротинетки/ , с материални щети и пострадали лица.

Само в Пловдив регистрираните инциденти са 8. При 6 от тях има пострадали седем лица, а две ПТП са с материални щети. В други населени места от областта са възникнали 5 ПТП-та  с петима пострадали.

Общият брой на санкционирани водачи за нарушение на правилата за движение на територията на ОДМВР – Пловдив са 60, за което са съставени 16 акта и са наложени 44 глоби с фиш.

Темата за електрическите тротинетки бе засегната в Общинския съвет в Пловдив преди близо 6 месеца, но не бе направена отделна наредба.  В София такава вече е приета.  

В закона е записано, че максималната скорост, с която тротинетките трябва  да се управляват е до 25 км/ч. Използването на този вид транспорт в града е ограничено, а те трябва да се управляват само на веоалеи. Там, където няма обаче, е прието да се кара най-вдясно на платното за движение и плътно до тротоара. Има и забранителни зони, в които водачите не могат да навлизат. Такива са пешеходните зони - Главната улица, паркове и градини, както и подлези. Тротинетките също така не могат да се управляват от малолетни деца.

Както вече стана ясно Париж окончателно каза „НЕ” на електрическите превозни средства под наем.  Във френската столица бе проведен  местен референдум  да се забрани този начин на придвижване. Така от 1 септември трите оператора бяха принудени да спрат да отдават под наем тротинетки в града. Използваните досега  електрически превозни средства ще бъдат преместени в други държави и градове.

Това вероятно е единственият вариант, в който инцидентите тотално ще бъдат преустановени и добра идея за запазване на реда по улиците в града. 

Париж каза окончателно „НЕ” на електрическите тротинетки под наемИзползваните досега ел-превозни средства ще бъдат преместени в други държави и градове.