Общинските съветници гласуваха новата наредба, която регулира спирането и плащането в Синя зона. Предложението бе прието с 29  „за” ,10 „против” и 2 „въздържали се”. В него е регулирано по-дългото работно време на платената зона, както и разширяването на нейни обхват.

Според Йордан Василев от БСП с увеличаването на работното време на Синя зона ще се създадат повече проблеми, отколкото да се решат. Той каза, че в периода от 17:30 до 18:30 много хора взимат децата си от градини и така те трябва ще плащат за паркиране за 5-6 минути. Предложението да остане до 17:30 часа Синя зона не бе прието.

 „Разширяването на Синята зона е неизбежно, за да е по-удобно на гражданите на Пловдив и гостите на града. Ние гледаме какво се случа в София, Варна и Бургас, където също увеличават времетраенето на платеното паркиране.  По този начин ще дадем една по-добра сигурност на живущите в тези зони, като ще повишим  и приходите за Общинския съвет”, каза зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов.

Според Слави Георгиев трябва да се търси устойчива политика, при която едно домакинство да разполага с един автомобил. В момента това е характерно за цялото общество у нас, като трябва да се търси политика в този модел. Той обаче каза, че за да се случи това  трябва на хората да им се даде алтернатива, а не просто да се търсят рестрикции като се увеличава цената и обхвата за Синя зона. Според него нещата с градския транспорт не вървят и развитието му спрямо това на Синя зона е изостанало.

Сред новите моменти в наредбата е премахването на т. нар. реверанс от 10 минути безплатен престой на паркомясто. Новата наредба за престоя и паркирането, която бе приета има нов член, който гласи:

„Таксуването се извършва веднага след заемане на място в Синя зона”.

Това означава, че щом заемете мястото си трябва да изпратите есемес или да се таксувате от някои от паркоматите, които се разполагат на все повече места.

Оказва се, че т.нар. реверанс, за който градските власти говориха в последните няколко години, никога не е присъствал черно на бяло в наредбите. Тогава това бе възможно, тъй като на всяка една улица имаше контрольор, който следеше паркираните коли.  Към тях е имало инструкции да дават този безплатен прозорец на хора, които имат работа за кратко .

С премахването на контрольорите и въвеждането на изцяло есемес паркиране и такова от автоматите, на практика вече тези 10 минути няма как да бъдат следени. Именно заради това в новата наредба е упоменато, че заплащането ще става веднага, за да няма объркване сред хората, обясниха от Община Пловдив.

В наредбата е регламентирано още работното време на Синя зона да се удължи с един час. Платеното паркиране в Пловдив ще важи от 8,30 часа сутринта до 18.30 часа вечерта. Причина за това са множество молби на живущи в Централна градска част, поради невъзможност да паркират пред домовете си след работа.До момента крайният час на зоните с платено паркиране е 17:30

Отново по молба на граждани в обхвата на „Синя зона“ ще бъдат включени и бул. „Марица“ – Юг от ул. „Стефка Николова“ до ул. „Чардафон“, ул. „Ген. Данаил Николаев“, ул. „Мечников“ и ул. „Елиезер Калев“.