Онлайн пазаруването продължава да расте въс всички държави на ЕС, показва проучване на Евростат. Пазаруването във физически магазини през изминалата година неизменно беше засегнато от ограниченията на COVID-19 и промените в навиците и предпочитанията на потребителите афектира върху електронната търговия.

През  2021 година,  90% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са използвали интернет, 74% от които са закупили или поръчали стоки или услуги за лична употреба. Онлайн пазаруването за изминалата година се е увеличило с 1% в сравнение с 2020 година.

Пандемията научи българите да плащат с банкови карти, но все още се предпочита „наложен платеж” при онлайн поръчкиДекември обичайно е месеца с най-много транзакции

Най-високият дял на интернет потребителите, които са закупили или поръчали стоки или услуги през интернет през изминалата година, са регистрирани в Холандия (94%), Дания (92%) и Швеция (89%).

От друга страна, по-малко от 50% са пазарували онлайн в Румъния (44%) и България (42%).

Това поставя България на последното място по онлайн пазаруване от страните членки на ЕС.

През последните пет години най-голямото увеличение на онлайн пазаруването сред потребителите на интернет е регистрирано в Чехия (+27 %), Словения, Унгария и Румъния (всички +26%), както и Хърватия и Литва (и двете +25%).

Най-честите продукти, които се пазаруват онлайн са дрехи, обувки и аксесоари.

Те са поръчвани от 68% от онлайн купувачите. Поръчките на храна и доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги обхващат 31%, Следват мебели, аксесоари за дома и градинарски продукти (29%), козметика, продукти за красота (27%). След тях се нареждат книги, списания или вестници (25%), спортни стоки (без спортно облекло) (24%), компютри, таблети, мобилни телефони или техните аксесоари (23%) и детски играчки или предмети за грижи за деца (20%).