Пътуването със самолет става все по достъпно поради увеличаване на броя фирми, предлагащи авиоуслуги и съпътстващото на това понижение на цените на самолетните билети. Свикнали сме да свързваме пътуването по въздух с пренасяне на поне три куфара багаж може би тъкмо защото превозът позволява преодоляване на огромни разстояния, а при достигане на крайната дестинация, ще ни е необходимо да разполагаме с всичките ни основни вещи, компактно опаковани и удобни за придвижване.

Затова куфарите на колелца се превърнаха в основен атрибут на всеки уважаващ себе си авиопътник. Читателка на TrafficNews.bg обаче сподели своите опасения, че производителите на куфари и служителите на софийското летище се намират в порочна симбиоза. Идеята за съзаклятнически бизнес звучи съвсем резонно за всеки станал свидетел на "разтоварване" на куфарите на пасажерите от самолета. Всъщност багажът се хвърля по най-безмилостния начин и си е цяло чудо, ако куфарът се размине с леки надрасквания и съдържанието му оцелее. В повечето случаи има огромен риск новият елегантен куфар, при закупуването на който сме се разделили с трицифрена сума, да се върне при нас в насипно състояние. 

Читателката ни изпрати кадри от зверското отношение към багажите, разтоварвани на летището в София:

Проблемът с отношението към самолетния багаж е толкова мащабен, че жена с опит в бранша, и то в Америка, отправя съвети в български форум към всички, които искат да опазят вещите си цели. Ето ги и препоръките, които касаят и какъв вид куфар да изберете:  

1. Отношението към вашия багаж. На повечето места се отнасят "зверски" към всички куфари. Това е така, понеже като ти минават 50 000 куфара през ръцете и ти писва. При нас (в САЩ) куфарите идваха с камиони натъпкани догоре с багажите. Дърпат се четирите най-долни чанти и всичко рухва от върха на земята, каквото падне, падне. Следващите се хвърлят зверски, просто си нямате идея какво става с вашите куфари. Ако имаше "Агенция защита на чантите", щяха да ме съдят за системен тормоз.

2. Съвети при закупуване на куфар:
2-1. Не си взимайте куфар с твърди страни. Пластмасовите твърди куфари си го отнасят най-здраво и се чупят.
2-2. При избора на куфар гледайте да има ос, свързваща двете колелета едно за друго - това е много, много важно, защото повечето куфари са тежки и когато падат от високо тупват на колелетата.
2-3. Гледайте колелетата да са по 2 на страна или общо 4.
2-4. Нека колелетата са с омекотители, т.е. някакво покритие - да не бъдат от чиста пластмаса, защото се троши много лесно.
2-5. Куфарите трябва да бъдат подсилени по ръбовете.
2-6. Дръжката трябва да е много здрава, не с две нитчета, които при първото дърпане изпадат. Изберете куфар със здрави дръжки - странична и горна.
2-7. Подвижната дръжка, за която държите куфара, когато се придвижвате пеш, трябва да има копче за освобождаване и за фиксация при прибрано положение.
2-8. Важно е куфарът да бъде със стабилна конструкция, както при колите офроуд, които са подсилени, за да може като се преобърне колата, шофьорът и пътниците да не пострадат. Отворете "подплатата" на куфара, който сте харесали, и вижте свързването на железните рамки вътре. Имат много модели с единично колело (т.е. няма свързваща ос между двете колелета) и от едно спускане от високо се троши едното колело, след което трябва да го влачите или носите на ръце.

3. Съвети при опаковане на багажа 
3-1. Всички чупливи неща трябва да са в "ядрото" на куфара.
3-2. Уверете се, че от всички страни на куфара има дрехи или хавлии или нещо меко, което да пази чупливите неща във вътрешността на куфара.
3-3. Частта от куфара, където най-малко може да се нарани предмет, е до колелата. Това е най-твърдата част от куфара, ако има нещо много чупливо, трябва да се слага възможно по-близо до този район.
3-4. При наличието на няколко твърди предмета в куфара ви, те не трябва да имат допир един с друг, винаги трябва да има нещо, което да омекотява допира на твърда повърхност с твърда повърхност.
3-5. Аз лично обожавам мед и си бях взел буркан с мед за Щатите. Получих си го здрав и читав и си хапнах меда. Ако имате такива мании като мен - в "буркани" - опаковайте ги в чорапи, няколко чифта, и сте готови.

Ето още две видеа, на които ясно се вижда отношението на служителите на други летища към багажа:


TrafficNews.bg