Ежегодното извиване на ръце от страна на автобусните превозвачи към Община Пловдив и тази година не ни подмина. В последните 5 години, към всеки край на лятото, тримата големи в градския транспорт обявяват: „Изнемогваме, спираме рейсовете, не става въпрос за пари, а за начина на работа и разплащане”.

Голямото надлъгване между Община и превозвачи, което пак е за пари и то за милиониТопката бе прехвърлена на Общинския съвет, но решението може да бъде взето само от градската управа

Фразите също са идентични, като се посочва, че в договорът е записано, че те трябва да получават пари само на километър, а Община Пловдив да събира парите от билети и карти. Това очевидно няма да се случи скоро заради почти умъртвената електронна билетна система. За това те цитират друг регламент – Европейският, според който общините са длъжни да поемат целите разходи на превозвачите плюс 10% печалба. Оттам изтъкват приходи-загуби, които никой нито знае как се изчисляват, нито някой ги контролира.

Тази година превозвачите казаха, че спират на 10 септември, ако не бъде променена системата, но оказва се, че пак става дума за повече пари.

Ежегодно, след искането им за промяна на системата – те се задоволяват с повече компенсации и субсидии. Днес кметът Здравко Димитров каза, че на последната среща между Община Пловдив и Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков са били поискани 1,5 млн. лева. Градските власти са им предложили 500 000 лева, като предстоят още разговори.

Така между преговорите най-вероятно сумата ще набъбне до 1 млн. лева допълнително и поне за 1 година превозвачите ще бъдат усмирени.

 „Не вярвам това да се случи”, каза кметът запитан дали ще спрат рейсовете в Пловдив, видимо без да е притеснен от ситуацията, тъй като това явление е вече ежегодно.

Общината пък ще продължава да налива пари в бездънната яма градски транспорт, която става все по-некачествена и по-малко предпочитана от хората.

Освен влошеното качество, Общинският съвет на Пловдив одобри постоянното разреждане на автобусите по 16 линии от общо 29 от градския транспорт. Това са 13% по-малко автобуси или 2,4 млн. км по-малко. Въпреки това в бюджета на Общината субсидиите към превозвачите не са променени. Това означава, че на края на годината те ще получат и без това повече пари заради орязаните курсове, като със „спестените” пари, ще може да се покрие повече от разликата между доходи и разходи, която декларират превозвачите.  Така два пъти на практика ще им бъдат вдигнати парите. Това ще продължи и следващата година, а и по-следващата… изобщо, докато системата на публичния транспорт в Пловдив е такава, каквато е.

Видно в този мандат тази система ще продължи да бъде на апаратно дишане, а услугата за пловдивчани ще се влошава с всеки изминал ден, но за сметка на това ще се оскъпява също с такъв темп.

След орязването на автобусите в Пловдив – превозвачите карат с 2,4 млн. км по-малко годишноИзкарват 21 автобуса от транспортната схема, пробегът с 13% по-малко от общия брой