Пловдивчанка повдигна въпроса с тапите, които се образуват на прелеза на Пещерско шосе с „Копривщица”. Тя разказа, че всеки ден преминаването през прелеза е истинско приключение и трябва да се вземат спешни мерки.

„Пиша ви, за да дам гласност чрез вас за един голям проблем. Става въпрос за прелеза на Пещерско шосе. Живея в Кючука и всеки ден пътувам за работа до Гребната база с личния си автомобил, и всеки ден закъснявам,защото там се образуват ужасни тапи. Онзи ден станах свидетел на това, как автомобил на пътна полиция си пусна сирените, премина през задръстването, а след това ги спря и продължи по пътя си. Все си мислех,че може и да спрат,за да регулират движението, но това не стана. Иска ми се да имаше някакъв ред на този прелез,за да може всеки да преминава спокойно,че няма да бъде ударен от друга кола…”, пише нашата читателка.

Каквато и организация на движението бъде направена, докато не се премахнат прелезите преминаването през там ще е кошмарно.

Пловдив има проект за премахването на презлезите, чиято стойност е огромна над 150 милиона евро, от НКЖИ вече търсят европейско финансиране чрез ОП „Транспорт” или ОП „Свързана Европа”.

Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.

Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

 - Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

Шумозаглушителни огради

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. 

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да го облагороди.