Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов  даде отчет за първата година от управлението на ресора си.  Въпреки че тя бе изпълнена с постоянни скандали, а сигналите за некачествена услуга от превозвачите се множаха, недвусмислено  отчетът му показа, че услугата се подобрява.

„ Ежедневно се сблъскваме с различни проблеми от градския транспорт – нашата дейност е насочена към подобряване на услугата. Пловдив е единственият град, в който превоза се осъществява от частни фирми. Това води до известни проблеми – защото всеки ден трябва да правим координация с частните превозвачи  за по-удобен и качествен транспорт”,каза Чонов. Той изтъкна, че цената на билетите в Пловдив е 1 лев, която е най-ниска в цялата страна, а през последната година са положили  сериозни усилия, за да се дисциплинират превозвачите да изпълняват клаузите.

„Виждат се едни модерни автобуси – автопарка един от най-новите в България. Болшинството е най-високата еконорма -  Еко 6. Предстои сключване за новия договор за 8 линии, където са заложени отново най-високия екологичен клас”, каза зам.-кметът. След това той допълни, че Общината готви намаляване на автобусите в града – извън пиковите часове ще се чака средно по 15 минути, а в пиковите по 10 минути.

Въпреки, че гръмна неедин скандал с изпълнението на курсовете и нарушенията на превозвачите, от ОКТ отчитат 97% изпълнение на курсовете. Високият процент обаче се дължи преди всичко на изпълнението на курсовете на Петко Ангелов, които са над 99%. Превозвачите са глобени за последната година с 470 000 лева за пропуснати курсове и още 87 000 лева за неспиране на спирки.

Чонов заяви, че се подготвя и нова обществена поръчка за награждането на ел системата на градския транспорт.

Пускат нова поръчка за ел таксуването в Пловдив, търговско дружество ще събира паритеМахат кондукторите, ще се плаща с дебитни карти, есемес, с монети – при шофьора