Представете си следната ситуация – живеете в Пловдив, но работите в друг град. Разчитате на междуградски транспорт, за да стигнете дотам и до работното си място. Да, обаче автобусът редовно закъснява, което пък води до ваши закъснения на работното място. Докога ще търпи шефът ви? Какъв изход имате, ако не можете да си позволите пътуване с кола или просто не искате?

В подобна ситуацията се е озовал читател на TrafficNews.bg, а вероятно и много други, ежедневно пътуващи със същия транспорт. Мъжът ни разказа, че той и други редовно пътуващи по линията Пловдив-Асеновград в петък са останали неприятно изненадани, когато автобусът, отпътуващ в 6:50 ч., закъснял между 5 и 10 минути.

По думите на читателя ни, това не се случва за пръв път. Пътуващите редовно се обръщали към диспечерите на автогара „Юг” с питане за причината за закъснението, но получавали отговор „Чакайте, автобусът ще дойде”. И наистина идвал, но със закъснение. През последната седмица това се случило два пъти. Нямало обаче закономерност - понякога имало периоди, в които автобусите по линията идвали по разписание.

„Кой носи отговорност, ако някой от пътуващите бъде уволнен от работа заради закъснението на автобуса?”, пита нашият читател. Той твърди, че от автогарата с предимство потегляли автобуси, превозващи по договор работници на фирми, което пък водело до пренебрегване на редовните линии.

"Всяка сутрин, не само аз, но всички останали пътуващи, сме свидетeли как от автогарата, след 06:30 часа, отпътуват няколко автобуса с табели на маршрути за фирми. Отделно от това, на територията на автогарата винаги има стоящи автобуси, дали заради повреда, или заради липса на шофьори, не мога да отговоря", разказва мъжът.

"Има учители от училища в Асеновград, които регулярно пътуват сутрин, а първият учебен час при тях започва в 07:30. Може да ги попитате как успяват да се предвижат за първия урок", допълва той.

Потърсихме фирмата превозвач за коментар по случая още в петък. За съжаление обаче електронните ни писма не успяха да достигнат до тях. На информационния телефон ни уведомиха, че проблемът с пощата вероятно е временен, но до края на работния ден не успяхме да изпратим запитването си. Въпреки това ще продължим да опитваме и през следващата седмица.

Ако и Вие пътувате по линията Пловдив-Асеновград, пишете ни на redaktor@trafficnews.bg или в страницата ни във Facebook, за да ни споделите Вашите впечатления от точността на автобусите.