Община Пловдив ще поиска от Министерство на транспорта държавното Летище Пловдив да стане общинско чрез прехвърляне на 100% от акциите безвъзмездно. Това потвърди пред TrafficNews.bg зам.-кметът по общинска икономика Розалин Петков.

 „Мотивите са като един модерен град, както е в Западна Европа, да имаме летище, тъй като имаме много курортни градове Велинград, Хисаря, Баня, Пампорово и мислим, че с придобиване на летището, ще можем да развием културния и балнео туризма”, аргументира се зам.-кметът Петков.

Той уточни, че това ще бъде дълъг процес. На заседание на Общинския съвет утре ще бъде поискан мандат за кмета Иван Тотев, който да заяви официално намеренията пред транспортното министерство. След това Министерство на финансите ще трябва да направи оценка на Общината дали ще може да издържа летището.

Събитията идват, след като китайците от НNA груп и фирмата, представлявана от Асен Василев, отказаха да подпишат концесионния договор.

Според процедурата Летище Пловдив трябва да бъде дадена на втория класиран участник обединението между ПИМК, ТИЗ и КЦМ.

В същото време Розалин Петков обясни, че Общината не оттегля вече заявената подкрепа към местния консорциум, но ще се бори сама да вземе летището.

„Не мога да отговоря на този въпрос”. С тези думи заместник-кметът отговори на въпроса дали с действията си не забива нож в гърба на сочещото за бъдещ концесионер на летището местно обединение.

Свързахме се за коментар с изпълнителния директор на консорциума Владимир Зайков. Ето какво каза той:

„След оттеглянето на първия класиран кандидат, ние сме тези, които се явяваме спечелили концесионната процедура. След като това е така, ние имаме способността да управляваме и развиваме това летище по най-добрия за Пловдив и региона начин. Летището като един силен катализатор на икономиката на региона, трябва да даде силен положителен резултат във връзка с домакинството на Пловдив като столица на културата.

Ние не можем да разберем как така Министерство на транспорта ще се откаже да завърши концесионната процедура по най-правилния начин”, заяви Владимир Зайков.

Той е категоричен, членовете на консорциума стоят с името, способностите си и професионалния опит на екипа, да управляват и развиват летището, като изпълняват заявените инвестиционни намерения, които са в пъти по-големи от заложените в изискванията.

„В същото време ние сме тези, които още след самото откриване на концесионната процедура целенасочено и добронамерено, с оглед на обществените ползи от развитието на летището, сме предложили на Община Пловдив да се включи в създадения от нас консорциум. Тогава общината се ограничи само с изразяване на подкрепа. След като община Пловдив изявява желание да участва в управлението на Летище Пловдив, ние  продължаваме да стоим зад това намерение да се включат към нашия консорциум под приемлива за всички форма”, каза още Владимир Зайков.

Той е категоричен, че Консорциума има явното намерение да Лещите Пловдив да работи като гражданско летище за обществено ползване и да защитава обществените ползи на жителите на Пловдив и целия Южен-Централен район.

„Не смятаме, че е правилно ние, които сме готвили и дали атрактивна оферта, да бъдем отстранени от нечестен начин от състезанието.”, категоричен е изпълнителният директор на консорциума. 

АНГАЖИМЕНТЪТ

В пъти над 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до 20 топ дестинации от цяла Европа. Това са само част от инвестиционните намерения на пловдивския консорциум, който иска да придобие дейността на Летище Пловдив. 

Пускат полети от Летище Пловдив до 20 топ дестинации в цяла ЕвропаПотенциалът на Пловдив и целия Южен Централен район е огромен, може да приемем до 6 милиона туристи, смята Владимир Зайков