България категорично трябва да помогне на Украйна. Това заяви министърът на регионалното развитие Йордан Караджов. Според него крайното решение трябва да бъде взето от Народното събрание.

„Ние трябва да помогнем по всеки един начин, по който Украйна поиска от нас. Те са нападнати, а не нападащи. Нападателят е 10 пъти по-силен, а Украйна брани своята демокрация. Няма как да не им помогнем, а ние го правим. Военната помощ не е най-важната в случая. Приемането на бежанците е изключително голяма подкрепа“, заяви той пред Нова телевизия.

Караджов е категоричен, че това е негова лична позиция, а не на ИТН.

„Още когато приех да бъда номинацията на ИТН за министър, лидерът на партията Слави Трифонов ми каза да правя това, което трябва и да взимам решения по съвест. Никога не са ми казвали какво трябва да правя“, коментира още Караджов.

Относно кандидатите за шеф на БНБ, той заяви, че подкрепя Любомир Каримански, тъй като го познава лично.

„И двамата кандидати са достойни да спечелят, а депутатите трябва да гласуват надпартийно“, каза министърът.

Той заяви още, че състоянието, в което са заварвали пътищата, е отвратително. 

"Първата стъпка ще бъдат усилията, които ще хвърлим през тази година, за да се оправят магистрали, първокласни и скоростни пътища. След това ще се пренесем и към второкласните. За първи път е сложено толкова голямо финансиране. Тоест, държавата предварително слага тази надбавка, която ще получи след това. Ние, като държавно управление, първо даваме - след това обаче искаме този, който ползва - да плаща. 2/3 от средствата за 2021 г. са платени от винетките - не е честно и трябва да балансираме. Тези 2/3 трябва да идват от тежкотоварните превози”, категоричен е той.

Караджов допълни, че 278 са започнатите и недовършени ремонти на пътища в страната.

„Фактите са, че тол системата е трябвало да влезе с реален обхват още преди две години. И в момента второкласните пътища са в нейния обхват, но са с нула стотинки. Две години ваканция за превозвачите”, допълни вицепремиерът.

Караджов каза, че има напредък по 1,2 и 3 участък от магистрала „Хемус”. Сериозен такъв има и по скоростния път Ботевград - Видин.

Министърът обяви, че вече се работи по идеи за инфраструктурен закон, който да стимулира развитието на инфраструктурата, като съкрати всички срокове.

„Ако искате по законен път да започнем магистрала, между 5 и 6 години отнемат само процедурните правила. Законът за устройството на територията е непригоден за инфраструктурните проекти. Мисля, че той никога не е правен за инфраструктурни проекти”, каза още той.