До няколко дни ще завърши обществената поръчка за избор на изпълнител за обслужването на 8-те линии от градския транспорт, чийто договор изтече.

„Финализираме процедурата за 8-те линии на градския транспорт, предстои в идните дни да поканим спечелилия обществената поръчка - ДЗЗД „Градски транспорт Пловдив - 2020“, за да подпишем окончателния договор за срок от 8 години“, съобщи ресорният заместник-кмет  Тодор Чонов, цитиран от пресцентъра на Община Пловдив. В него се пише още, че с този конкурс всички автобуси в градския транспорт на Пловдив ще бъдат с най-висок екологичен клас – EURO 6.

Колко обаче са нови новите автобуси, които ще тръгват по линиите 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93?

В консорциума участват петте фирми на тримата превозвачи Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков.

От документацията на обществената поръчка става ясно, че нови или до 2 години са едва 19 от 73-те автобуса, които ще обслужват линиите. Между 2 и 3 години са 12 автобуса, а най-много са 4-годишните – 26, на 5 години са 16 от подвижния състав. Това означава, че над 50% от подвижния състав са автобуси на 4 и 5 години.

Според договора, те ще вземат за следващите 8 години близо 46 млн. лева. Тя е за изминаването на 4,632 млн. км по осемте линии за осем години. Това означава, че на финала на договора по улиците ще се движат 12 и 13-годишни автобуси

В сумата е предвидено -  изплатени субсидии от Държавен бюджет, изплатени компенсации от Държавен бюджет и от бюджета на Община Пловдив, приходи от превозни документи – билети и карти.

Докато обаче се завърши процедурата, временния договор за обслужването им е изтекъл. Поради това Дани Каназирева е разрешила удължаване на мярката на Община Пловдив за извършване на транспортната услуга за 8-те линии с временни договори за още 6 месеца или до подписване на договора.