„Кой казва, че този проект е спорен? Ако искате, да отидем, когато има задръстване и да питаме хората, които употребяват улиците и които са в задръстванията един по един, те да кажат!”. Тази реплика бе казана от кмета Здравко Димитров преди  по-малко от 6 месеца относно  пробива  под Водната плата. Той неведнъж е казвал, че кръговото  кръстовище  след направата му е създало по-голям хаос, отколкото е решавало проблеми. 

 Утре ще бъде и първата копка на обекта, като се очаква да бъде затворена източната му част от страната на бул. „Марица – Юг”.

Започва се! Правят първа копка на пробива под Водната палатаЗатварят източното платно на бул. „Марица – Юг”

Със сигурност кръстовището на две нива е един от най-спорните  проекти, които са започвали в Пловдив от началото на мандата, а все повече хора изразяват своето недоумение от проекта. В това число експерти, общински съветници и районни кметове .

Причината е, че Община Пловдив избра проект, който ликвидира левите завои по 4-те  направление на кръстовището на второто ниво. След  като пробивът бъде завършен от всяка една от посоките  ще може да се  завива надясно или да се продължи направо на двете нива.

Георги Стаменов скочи срещу пробива на Водната палата: Ще превърне движението в адСпоред него проектът има два сериозни недостатъка

TrafficNews  пусна анкета  относно взетото решение за нова организация на кръстовището, въпреки че ще се дадат 10 млн. лева за него.  За два дни в нея са гласували  над 1300 души. Близо 60% от тях смятат, че движението няма да се подобри  след забраната на левите завои, едва 26% приемат новата организация положително, а 14% не могат да преценят.

TrafficNews  направи експеримент, като засне кръстовището за 60 минути, за да изчисли направленията, които ползват шофьорите.  Нашата камера бе между 10:00 и 11:00 часа на кръстовището. За този период минаха приблизително около 3000 автомобила по кръговото  кръстовище. От тях близо 600 направиха ляв завой независимо, от кое направление идват.

Това означава, че около 20% от колите, които  минават през този участък след реализацията на пробива трябва да избират алтернативни трасета. Вариантите са няколко, но със сигурност кръстовището  на Чифте баня и кръговото на Панаира ще поемат основната тежест от отрязаното направление  след пробива .

Това означава значително повече автомобили по бул. „6 септември” и „Цар Борис III Обединител”.  Доста по-смущаващо е, ако шофьорите предварително не изберат по-рано алтернативен път . Така, ако идват от моста на Панаира и искат да стигнат до източната част на бул. „Марица – Юг” те трябва  или да завият наляво по Чифте баня или да направят обратен на кръстовището на Голямата базилика(б.а. на Чифте баня обратният завой не е позволен).

Ако идват от кръстовището  на Чифте баня и искат да завият наляво към западната стана на бул. „Марица – Юг”, колите трябва стигнат до кръговото на Панаира и да обърнат, където трафикът не е по-лек. Другата опция е от Чифте баня да завият на изток по бул. „6 септември” оттам наляво по ул. „Никола Войводов” и да се включат по бул. „Марица – Юг”. По всички направления за направата на ляв завой трябват подобни обиколки в района, като вероятно ще има и „преки” пътища.

Ето  и какво случва на кръстовището в рамките на 60 минути, събрано в 11 минути:

Окончателно: Без леви завои на Водната палата, махат кръговото догодинаМостът на Панаира няма да бъде изцяло затварян