"Положението е критично. Ако пловдивската община не увеличи компенсациите, ще бъдем принудени да спрем". Това твърдят превозвачите от градския транспорт. Те са изпратили писмо в кметската администрация, с което настояват за вдигане на средствата. По техни изчисления общината трябва да завиши с 300 000 лева на месец сумите, съобщава 24 часа. Това прави още 3,6 млн. лева на година. В момента тя плаща 5,9 млн. лева.

"Всяка от фирмите отчита 100 000 лева загуби на месец. Няма как да плащаме лизинговите вноски за закупените автобуси. Ако ситуацията продължи, превозваческите фирми в Пловдив са изправени пред фалит", предупреди Петко Ангелов от "Автобусни превози". Колегата му от "Автотранс 2000" Димитър Чолаков потвърди, че положението е много тежко. По думите му горивата са поскъпнали, а направените инвестиции в покупка на нови автобуси се оказали воденичен камък.

"Преди години карахме автобуси по 15 - 20 хиляди евро. За да обновим парка, сме броили по 150 000 евро за рейс. Всички са с най-висок клас екологични двигатели", посочи той.

Отпуснатите 1 млн. лева допълнително тази година не стигали да покрият разходите. Колегата му Петко Ангелов настоява общината да прати свои експерти в транспортните фирми, за да проверят приходите и разходите и да се уверят в думите им. Ситуацията била еднаква в "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози", "Меритранс 2017", КЗТ "Златанови" и "Алмабус".
 
"От месеци сме на загуба, а след Нова година се вдига минималната работна заплата, което допълнително утежнява положението", изтъкват превозвачите. В градския транспорт на Пловдив са ангажирани 1200 души - шофьори, кондуктори, персонал. "Не е наша работа да посочваме откъде да дойде увеличението, просто мерките са наложителни, за да оцелее транспортът на града", посочи Ангелов.

Кметът Иван Тотев потвърди, че водят разговори с превозвачите. Той е категоричен, че цената на билета и картите няма да се вдигат. Но допълни, че увеличение на компенсациите ще има, без да уточни с колко.