За трети пореден път нито един кандидат не се яви с оферта за концесията на Летище Пловдив. Вчера изтече последният срок за събиране на оферти, но пак нито един кандидат не е поискал аеропорта.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков е подписал заповед, с която срокът за подаване на заявления и оферти да бъде удължен с три месеца  - до 25 февруари. Възможно е и тогава никой да не се яви за концесията, предвид кризата с COVID-19 и хилядите отменени полети.

В момента пък текат дела в Апелативен съд – Пловдив за новата част на пистата, а ако делото бъде загубено пак, то летището ще остане без перон.

Последната информация за евентуален инвеститор в аеропорта бе в края на август, когато Община Пловдив обяви, че е имало среща с турски холдинг. Тогава представители на ръководството на компанията се срещнаха с кмета Здравко Димитров, за да представят намеренията си. Бе съобщено, че турски компании, част от холдинга, проучват активно възможността да инвестират в летищетои да развиват товарните превози.  Оферта от тяхна страна обаче не се е стигнало.

 При последното посещение на транспортния министър в Пловдив, той заяви, че по-добрият вариант е да се удължава процедурата по концесията, от колкото да се прекратява

„Ние разчитаме на инвестиционен интерес към Летище Пловдив. Той е изключително важен в контекста на затрудненията, които изпитва авиацията. Имаме много занижен трафик и пътнико поток. Удължаваме срока, за да пропагандираме по по-добрия начин за реализация на самата концесия. Икономическите условия от пандемията са ясни и всеки един инвеститор трябва да направи ясна преценка за пределите и оценка на плана за възстановяване. Интересът ще се появи, когато отговорните институции в авиацията и здравните органи дадат увереност за плана за възстановяване. Пловдив е привлекателна карго дестинация, с възможностите за един голям хъб”, каза пред медиите Росен Желязков през лятото.

Продължават да удължават процедурата по концесията на Летище Пловдив до намиране на инвеститор

Летище Пловдив остава без перон? Присъдиха на частната фирма и новата част от пистата