Съществена разлика ще има в разписанието на автобусите в Пловдив, като хората ще го усетят веднага. Това обещание даде шефът на ОКТ Георги Стоилов по време на сесията на Общинския съвет. На нея се гледа приемането на ново разписание на рейсовете, както и утвърждаването на броя им.

В решението бе прието да има лятно разписание, което влиза в сила от 1 юни до 14 септември. С него проформа се намаляват автобусите с 15%, но реално те няма да са по-малко от сега. Към днешна дата по улиците се движат 194 автобуса, като повечето 29 линии са с временни заповеди. Именно това решение ще приведе официално тяхното предвижване и маршрутна схема.  Стоилов обясни, че от 15 септември автобусите ще се движат с разписанието, прието 2021 година, като по улиците ще има 228 рейса.

Най-голямата разлика ще е краят на т.нар. индиански нишки. Това са автобуси, които се движат един след друг, макар и със сходни направления. Така по спирките пловдивчани чакат по 15 минути и тогава идват 2 или 3 автобуса, които могат да хванат.

„По една линия ще има автобуси например на 16 минути, но през това време ще дойде друг автобус по същото направление. Тези разписания, съответстват на нуждите на хората, но най-важното и колкото и да са добри те, важно е да има автобуси по тях, иначе са безсмислени“, каза Стоилов.  По думите му от ОКТ са отказали над 100 предложения от превозвачи, които са искали по-кратки маршрути или по-малко автобуси по дадена линия.

В същото време зам.-кметът Тодор Чонов каза, че в действителност строителството в града е изпреварило развитието на градския транспорт. Макар в момента да има 29 линии, а от днес още една в лицето на 103, има още точки, до които няма автобусен превоз, а те са населени с хора.

Той каза, че скоро ще бъде представен Планът за градска мобилност, по който публичния транспорт ще се развива в следващите два мандата. Той касае оптимизация на линии и маршрути, както и е задължително условие за привличане на европейски средства.

Те се чакат и за новото дружество „Екобус – Пловдив“, за да може то да изгради свое депо, зарядни станции и подвижен състав. Макар надеждите на градската управа е то да заработи до 2026 година с между 2 и 10 линии, към днешна дата не е ясно дали въобще ще има финансиран е за него.

"Перлата в короната” на Пловдив, която до 3 години може да пусне 100 електробусаНикога в Пловдив не са се движили 285 автобуса, през есента ще пуснем 228, каза Тодор Чонов

Създават линия №103 с електробуси в Пловдив през общинския превозвачМаршрутът ще бъде близо 10 км, по нея ще се движат 5 автобуса