Проектът за създаването на още една линия от градския транспорт на Пловдив ще бъде гласуван от местния парламент в близките месеци. Предложението вече е изготвено от Общината,  като новата линия ще бъде под номер 103.  С нея линиите от градския транспорт на Пловдив ще станат 30.

Предвидено е линия №103 да свързва най-младия район „Тракия“ с район „Източен“, да осигурява превоз по моста на Адата, по който до настоящия момент няма преминаващи автобусни линии от масовия обществен пътнически транспорт. Автобусите по нея ще стигат  през бул. „България“   до езиковите гимназии и ПУ „Паисий Хилендарски“, както и Окръжна болница и новоизградени и изграждащи се мащабни жилищни комплекси.

Идеята е тя бъде изцяло с електрически автобуси, като тя да бъде поверена на новото общинско дружество „Екобус – Пловдив.” В мотивите е записано, че  маршрутът на предлаганата линия не се припокрива с над 30% от маршрута на  другите автобусни линии.  Маршрутът е скоростен, с дължина – 9.9 км. и е възможен за изпълнение от електробуси, като се избягват транспортните задръствания в града.  Преди всичко тя трябва да обслужва и големия поток от ученици и студенти.

Предвиждат се линията да започне с 5 коли, но и към момента не е ясно как Община Пловдив може да си набави. В концепцията на дружеството е пускането на още две ученически линии с общо 20 електробуса. Инвестицията пък ще е за над 30 млн. лева.  Към днешна дата няма оперативна програма, по която Община Пловдив може да кандидатства за подвижен състав. Според градските власти реалистично е общинският превозвач да започне да изпълнява курсове през 2025 година.

Режат още от автобусите в Пловдив! Намаляват ги с 15% поне до 30 септемвриПричината за по-разредените рейсове са уличните ремонти и намаления пътникопоток