Точно два месеца изминаха откакто НКЖИ отвориха единствената ценова оферта за най-важната обществена поръчка за Пловдив – пробива под Централна гара. Обичайно такъв срок е двойно и тройно по-дълъг от необходимия, за да се обяви победителят в процедурата при всяка една поръчка според сегашното законодателство. Единствената фирма, която подаде оферта за пробива под гарата е обединението между   „Трейс груп Холд” с „Балкантел”, а видно всичките им документи са изрядни.

Въпросът е защо от НКЖИ не обявяват победителят? Извън протоколните срещи на директора на държавното предприятие Красимир Папукчийски със Здравко Димитров, едно е сигурно – в поръчката е записано, че Бетонният мост трябва да се демонтира!

Въпреки уверенията на всички, че тази връзка ще се спаси в Пловдив, законите и условията за европейско финансиране са повече от ясни и те не могат да се променят в хода на поръчката. Т.е ако изведнъж възложителят поиска нещо от изпълнителя, което не е записано в условията на поръчката, то може да се наложи сериозна финансова корекция, а защо не и губене на цялото финансиране. 

Вероятно през тези два месец от НКЖИ се чудят как да погасят пожара с Бетонния мост, а от „Трейс“ надали ще искат да рискуват да заобикалят правилата на играта, още повече след бурята, която се стовари върху тях с катастрофата край Своге.

Още през ноември TrafficNews се свърза с фирмата, за да ги попита за становище за Бетонния мост, като те заявиха, че не мога да коментират нищо, докато официално не бъдат избрани за изпълнител по поръчката.

„При всички положения няма да пренебрегнем обществения интерес“,  казаха от Трейс.  В момента обаче видно е, че се изчаква нещо, за да не бъде обявен победителят в поръчката. Въпросът е дали се подготвя казването на неизбежното, или се мислят вратички, с които „всички да са доволни“.

Втората част от поръчката също се бави неясно. Тя бе стартирана още пред  тази за пробива под гарата и  обхваща 4 гари и две жп подразделения в областта, а стойността е 111 млн. лева.

Там пет консорциума все още очакват да разберат дали са допуснати до отварянето на ценовите оферти за поръчката,но все още няма обявена дата, макар последният протокол да е подписан през 28 ноември.

Повече за възможните сценарии за инфраструктурата в Пловдив предвид жп реконструкциите, четете тук: 

Пет консорциума с оферти за най-мащабния жп ремонт в Пловдив за 111 млн. леваНай-голямата обществена поръчка от „ЖП Възел Пловдив” е на финалната права

Трейс предложи 112 млн. лева за жп възела в ПловдивВ НКЖИ отвориха офертата на единствения кандидат за проекта

Какво се случва с Бетонния мост в Пловдив? Процедурата върви с премахването на съоръжениетоБлизо 112 млн. лева предлагат от Трейс, готови да изпълнят поръчката според техническата спецификация

Общинският съветник Слави Георгиев: Общината не може да спре бутането на Бетонния мостНКЖИ не е поемало никакви ангажименти за запазването на съоръжението, освен устно уверение, че няма против община Пловдив