Пет сериозни консорциума и компании са подали оферта по първата позиция от „ЖП Възел Пловдив”, чийто проект  е за над 220 млн.  лева.  Първата обществена поръчка на практика обхваща 4 гари и две жп подразделения в областта, като само пробивът под гарата и вътрешноградската линия е изкарана от сегашното задание.

Втората процедурата е  по-напреднала, като се очаква скоро да приключи. Единствената фирма, която подаде оферта за пробива под гарата е обединението между   „Трейс груп Холд” с „Балкантел”.  При въпросната процедура ще се реши и съдбата на Бетонния мост.

При другата поръчка, която е за железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово, интересът е доста по-голям.  Тя е на стойност от 111 млн. лева без ДДС, а компаниите, които са подали оферти са: „Терна” АД;  Консорциум „ЖП Възел Пловдив” с участници „Салчеф” АД и „ВИАС Инженеринг”; още един консорциум с името „ЖП Възел Пловдив” с участници „ПСТ Груп” и ВДХ АД; Обединение „Геострой Лантания” между компаниите „Геострой” АД и „Лантания”ЕООД; „Обединение „ Трейс Балкантел”, което е най-вероятният победител за другата процедура, която включва пробива под гарата и бутането на Бетонния мост.

Заради сложността на процедурата досега са се провели цели пет заседания на комисията от НКЖИ, като забележките към всички компании и обединения са големи.  Всички имат 5 дни срок да представят  пропуските с документацията си. След това ще се пристъпи и към отварянето на ценовите параметри.

Обществената поръчка включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони.

Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.

В обществената поръка са включени изготвяне на технически проект, самото строителство, авторски надзор, тестови период, изготвяне на документация и приемането на обекта до въвеждането му в експлоатация.  Срокът за изпълнение е 1066 календарни дни или около 3 години.

Проектирането е с прогнозна стойност около 3,2 милиона без ДДС и трябва да бъде извършено за максимум 5 месеца, като след това са предвидени още 105 дни за приемане на документацията. Така се очаква целият първи етап да отнеме около 8-9 месеца.

 Строителните работи трябва да бъдат изпълнени за около 2 години, като то е и най-скъпият етап в бюджета - 102 милиона лева без ДДС. В цената са включени още авторски надзор, бюджет за информация и публичност, както и до 5% непредвидени разходи. 

Модернизацията ще наложи спирането на влаковете по направленията към Асеновград, Катуница и Маноле, но възложителите от НКЖИ се стремят тези периоди да са сведени до възможно най-краткотрайни. Заради това изграждането ще бъде разделено и на четири фази.  

Повече за възможните сценарии за инфраструктурата в Пловдив предвид жп реконструкциите, четете тук: 

Какво се случва с Бетонния мост в Пловдив? Процедурата върви с премахването на съоръжениетоБлизо 112 млн. лева предлагат от Трейс, готови да изпълнят поръчката според техническата спецификация

Общинският съветник Слави Георгиев: Общината не може да спре бутането на Бетонния мостНКЖИ не е поемало никакви ангажименти за запазването на съоръжението, освен устно уверение, че няма против община Пловдив