София е предимно младежка дестинация с културно познавателни цели, става ясно от проучване на инициативата "Визия за София".

45% от туристите виждат в столицата добро място за екскурзия, 23% я посещават по бизнес, а 20 на сто от чужденците идват в града с развлекателни цели.

В най-голяма степен градът се посещава за първи път от туристите и е единствената дестинация при пътуването им.

От "Визия за София" обясняват, че столицата затвърждава имиджа си на "бюджетна дестинация". Туристите харчат на ден в града до 50 лв. и демонстрират удовлетвореност от цените на туристически услуги.

"Разбира се, това че градът е интересен с историята си, културата си и традициите си, е най-важната причина те да предприемат пътуване до българската столица, но удобните и евтини самолетни билети са на второ място по важност", уточняват от инициативата пред "Монитор".

Попитани за това кои са конкурентните предимства на града чуждестранните посетители отговарят най-вече, че: "Хората са добронамерени", "Има много зелени площи и паркове", "Евтино е" и "Храната е вкусна".

Областите, в които София изостава според туристическото мнение са свързани с чистотата, поддръжката на сградите, пешеходната настилка и информацията за забележителности.

Докладът прави основният извод, че разнообразието и предлагането на услуги е голямо, но качеството на услугите и информацията за тях могат да бъдат подобрени.

Мнозинството чужденци обаче заявяват, че категорично ще препоръчат София като туристическа дестинация на близки и приятели.