Правото на безопасност, на информация, на избор и да бъдеш чут са основните права на потребителите, формулирани още преди 53 години, припомня Комисията за защита на потребителите.  

Днес за 32-ри път се отбелязва Световният ден на потребителите. Целта на инициативата е да бъдат напомнени правата на хората, когато купуват стоки и услуги, да се насърчи тяхната взискателност към търговците и нетърпимостта към проявите на нелоялност и некоректност.

Комисията напомня, че българските и европейските потребители днес имат много повече права:

Правото на образование по въпроси, отнасящи се до защитата им.
Право на неподвеждаща реклама.
Право дефектните стоки да бъдат ремонтирани или заменени.
Право на договори без неравноправни клаузи.
Право за връщане на стоки, закупени от разстояние, в срок от 14 дни.
Право на безплатна помощ от Европейските потребителски центрове за проблеми с търговци в чужбина.
Правото на сдружаване.

Днес комисията ще отчете дейността си за 2014 г. Тя ще представи данни за предприетите мерки за недопускане на опасни стоки на пазара, как е защитила икономическите интереси на потребителите, какви жалби е получавала и как е решила споровете.

TrafficNews.bg