Facebook анонсира нови мерки за борба с фалшивите новини, които се разпространяват в социалната платформа. Този път, компанията ще удари там, където боли най-много: по приходите, предаде kaldata.com.

Страници, които периодично споделят или публикуват новини, за които е ясно, че са неверни, няма да могат да рекламират във Facebook. По този начин компанията спира кранчето на приходите от реклама, които са една от най-изгодните причини да бъдеш активен в социалната мрежа.

Компанията се надява, че това ще намали темпото на разпространение на фалшивите новини, тъй като страниците няма да имат инициатива да ги споделят толкова. Дали даден материал е достоверен или не, ще решават независими външни оценители.

„Това ще помогне да нарушим икономическата инициатива за разпространението на невярно съдържание, което е още една стъпка към изграждането на по-информирана общност във Facebook“, казва компанията.