В истинки кошмар се превръща пътуването за пловдивчани в обедните и следобедни часове, когато градусите на въздуха в града минават над 30. Истински късмет е, ако се качиш в автобус с климатик, където пътуването е по-поносимо

За жалост обаче климатиците в някои от автобусите от обществения транспорт в Пловдив не работят, сигнализират читатели на TrafficNews.bg.  В какво пътуваш - в автобус или в сауна, е основният въпрос, когато живакът на термометъра се покачи драстично нагоре.

Ето какво споделя наша читателка:

„Здравейте, искам да споделя, че в момента пътувам с автобус номер 4 и е адска жега. Кондукторката каза, че климатикът не работи. Всички пътници са възмутени от факта, че фирмите пускат неизправни автобуси.“

Честа практика е автобусите, които имат климатик да стоят с отворена предна врата на шофьора. А хората не спират да задават въпроси на персонала, от които възникват и скандали за това защо климатичната система не е включена. Според общинските наредби в Пловдив, ако градусите навън са над 27, задължително или трябва да има пуснат климатик, или 80% от прозорците на автобусите да са отваряеми.  В противен случай автобусът няма право да изпълнява курсове. А отварянето на врати в движение е категорично забранено.

TrafficNews.bg припомня, че в първите месеца на годината бе подписан постоянен договор между Община Пловдив и консорциум „Пловдив 2017”. Той обединява трите най-големи превозвача, които поддържат 13-те линии от градския транспорт. По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Те трябва да имат капацитет от над 50 места (стоящи и седящи), а половината да са с поне над 70 места.

Основно изискване е всички да имат изправни климатични системи, както и GPS устройства, които да бъдат вързани с Центъра за управление на трафика. Друго основно изискване е екологичният клас – той трябва да е минимум Евро 6 или съответстваща й такава.