„За щастие или зла участ в този мандат изпълняваме проекти за 500 млн. лева.  Това със сигурност създава проблеми на хората, но го правим, за да подобрим живота им”, заяви зам.-кметът Пламен Райчев при първата копка за проекта на ВиК, който е за Южния обходен колектор и подобряването на водоподаването и канализацията в Пловдив, чиято стойност е близо 130 млн. лева.

Старт на проекта на ВиК за Южния обходен колектор, две години Пловдив ще бъде строителна площадкаПътната блокада ще бъде основно в район „Южен”

Този проект се чака дълго време се чака, като ще подобри значително ВиК услугата и откъм загуби на вода и сила на водоподаване, така и откъм връщането на обратните води.  Най-голямото предизвикателство ще бъде бул. „Ал. Стамболийски”. От години на него всяка седмица стават аварии, а пътното платно пропада. Освен Южния обходен колектор по него ще мине и нов водопровод.

Работата по него обаче ще продължи цели две години… Още другият месец ще той ще се затвори на две места – от затвора и до Драганови гробища. Този участък на практика ще бъде непроходим за автомобили, лятото ще бъде затворен и целият булевард – за над година.

От фирмата изпълнител ще работят по още една основна улица в Кючука ул. „Петър Стоев”, където е периферията на колектора и ще бъде подменена ВиК мрежата от 2 км. В един момент ще трябва да се свържат тръбите от ул. „Петър Стоев” към „Ал. Стамболийски” – през продължението на бул. „Македония” и „Никола Вапцаров”. Това означава, че ще има периоди, в които и „Ал. „Стамболийски” и „Н. Вапцаров” ще бъдат затворени  заедно известно време.  След това ще търси и продължението към „Тракия”, което минава под „Кукленско шосе”.

Всичко това ще продължи две години. Дейностите ще се срещнат и с тези по пробива на Централна гара, където ще се правят подходи към него от „Димитър Талев” и „Македония”.

Когато приключат всички тези дейности, то строителите ще се прехвърлят към „Тракия” и „Хр. Смирненски”. По думите на управителя на една от фирмите „Тес Кънстръкшън груп” Бончо Бонев дейностите по ул. „Царевец” могат да започнат след две години, когато приключат с „Ал. Стамболийски”.  Това пък удря директно върху инвестиционната програма на Община Пловдив, която се кани да завърши ремонта на ул. „Царевец” до края на 2023 година с пари от заема.

„Говорили сме с възложителите от ВиК да променят линейния график и проекта за ул. „Царевец” да започне по-рано от предвиденото”, каза зам.-кмета Пламен Райчев.

Според Бонев това е възможно, но ще струва значително повече пари.

„Логиката когато се подменят канализационни тръби е да се тръгне от най-ниската към най-високата част. Ако трябва да започнем по-рано ул. „Царевец”, то трябва да се сложи хидравлична помпа, която да обслужва района, а това са сериозни средства. Те не са планирани в нашата обществена поръчка”, каза Бонев.

Поне един от абсурдните моменти по ремонта на ул. „Царевец” няма да се случи – от фирмата да махнат паветата и след това да ги наредят отново, а оттам Община Пловдив да ги маха и да асфалтира. Строителите са се разбрали, когато приключат с канализацията да не нареждат отгоре паветата, а веднага Община Пловдив да стартира асфалтирането и другите дейности по реконструкцията.