Най-големият пловдивски превозвачи „Автобусни превози – Пловдив ” ЕООД е отчел фактури за над 150 000 лева в графата „разходи”  за наем на автобуси и гаражи за месец август.  Управител и собственикът на дружеството е  Петко Ангелов Петков, като парите са разплатени към другата негова фирма , занимаваща се с транспорт „Петко Ангелов – БГ” ООД.  Това показват данните от „Организация и контрол на транспорта”, които са дадени към транспортна комисия.

TrafficNews показа в свое разследване как превозвачите отчитат приход и разходи всеки месец, като по този начин излизат на загуба и търсят постоянно държавни субсидии и общински компенсации. 

Как превозвачите отчитат милиони загуби в Пловдив? По 2 билета на курс, наеми към себе си и гориво като за танковеОтчети за два месеца от градския транспорт само открехват „мини” кутията на Пандора

Ще покажем и документите и детайлите за всеки превозвач в няколко материала.

Данните са само частични, като в документите има три отчета на Петко Ангелов за месец август, както и един по едно от направленията му за месец февруари.

„Автобусни превози” кара по три договора с Община Пловдив, като част от консорциумите с другите превозвачи. Той обслужва линии 9, 11, 25 и 26, 12 1, 44, 66 и 116.

В тотала даден от ОКТ за трите договора  Автобусни превози” има приход между 1,1 лв. км до 1,5 лв./км, а разходите му се са от 1,5 лв./км до 2,5 лв./ км.  От началото на годината той има приходи от 4,4 млн. лева,а разходите му са 6,8 млн. лева.

Той е приложил и фактурите, от които обаче се вижда, че всеки месец дава сериозни суми на фирмата „Петко Ангелов БГ” – ЕООД.  Така в графата разходи влизат наеми около 20 хил. лева по едните фактури.

В другия отчет по договор, който обслужва линия 1,66,44, 116 той е изминал 240 хил. км за месец август, като през тях са минали 112 хиляди пътници, които са се таксували, а общите приходи са около 140 000 лева. Разходите за гориво и заплати са 147 хиляди лева – приблизително равни.

Тук обаче идва следващото перо разходи за външни услуги – 120 000 лева за наем на автобуси към „Петко Ангелов – БГ” ЕООД, както и гаражът им, който се намира в базата на Петко Ангелов. Средният разход на гориво тук е около 34 литра на 100 изминати километра.  

По друг договор той има още около 40 000 лева разходи към собствената си фирма, в това число и 10 000 лева наем на гараж на своята база.  Всичко това е за месец август. През февруари той отново е платил на другата си фирма около 90 000 лева по един от договорите си, като наемът за паркинг с фирмата за тирове е 31 000 лева.

Колко точно  разходи „Автобусни превози” е „отчел” по фактури на „Петко Ангелов БГ” не е ясно, но е видно, че всеки месец са десетки хиляди, а понякога и стотици хиляди, а на края на годината – милиони. Вероятно лизингът на въпросните автобуси минава през втората фирма на Ангелов, но сумите са твърде големи, особено за „наеми на гараж”, при който той изкарва разход от над 30 000 лева месечно за собствената си база. Въпросът е дали има лизинг на тези автобуси и ако да – колко е той, тъй като наемната цена се определя на „пазарен принцип” между двете дружества на Петко Ангелов.

Регулярно се вижда,че в графата други разходи по месеци  стоят суми от 180 000 до 250 000 лева, като в това число влизат и самите фактури към „Петко Ангелов БГ”. От ОКТ обаче са предоставили справките за всички месеца.

Всъщност „други разходи” е и най-големият разход на „Автобусни превози”. На единият от договорите, който е от 2018 година, в които са линии 1, 44, 66 и 116,  се вижда,че при общ приход от 2 млн. лева, разходите са 3,5 млн. лева. От тях за суровини и материали са 969 000 лева, 331 000 лева за персонала, 139 600 лева за амортизация и 2 млн. лева за „други разходи”.

Ето и част от документите,които са изпратили от ОКТ към общинските съветници и бяха отказани на TrafficNews:

Какво и кого прикрива Община Пловдив за градския транспорт? ОКТ със странни отговори за превозвачитеОТ „Организация и контрол на транспорт” препращат за информация към превозвачите и Транспортната комисия на ОбС