Над 50 са спирките в Пловдив, които имат нужда от ремонт заради вандалски актове или липсващи елементи по тях.  В началото на годината от Община Пловдив обявиха, че концесионерът „Елиза 1999”, която има ангажимент към 314 спирки под тепетата, ще се откаже. Това бе станало ясно, след като от Lafka обявиха оттегляне от редица големи градове .

Директорът на общинското дружество "Организация и контрол на движението" Георги Стоилов заяви, че от компанията са променили намерението си, като ще продължат да изпълняват концесионният им договор.

„Срещнахме се наскоро с фирмата, която пое ангажимент да започне да ремонтира спирките. Списъкът е голям, като първо ще бъдат ремонтирани около 15 спирки от тях, които са на най-централните места и имат липсващи елементи. Очакваме всеки момент да започне тяхното обновяване. Ние също ще ремонтираме около 4 спирки, които не са част от концесионния договор”, каза Стоилов. Той заяви още, че е говорил с общинските звена за сигурност и полицията, които да засилят присъствието си около спирките  в града.

„Постоянно имаме потрошени спирки, надяваме се в един момент там да има видеонаблюдение. Дотогава надяваме се от полицията да показват повече присъствие около тях”, каза Стоилов.

За пример бе дадена спирката около магазин „Метро”, която бива потрошена за 7-ми път в рамките на няколко месеца.

Съгласно договора с „Елиза 1999”, от фирмата имат ангажимент към 314 от 450 спирки в Пловдив. Останалите се стопанисват от Общината.  Срещу това концесионерът има право на 50 павилиона, както и да заплащат концесионни такси от 10% от брутните приходи от търговските обекти, но не по-малко от 71 000 евро в левова равностойност по официалния курс.  Инвестицията, която са направили от фирмата е близо 6 млн. лева, а договорът с тях изтича през 2033 година.

Шефът на ОКТ: Правим бюджет за ремонт и поддръжка на спирките, ако Lafka си тръгнеЧаст от спирките са в покъртително състояние, заради вандалски набези

Келеши се упражняват върху автобусна спирка край „Метро" – потрошиха я за 7-ми път!Съоръжението многократно е било реставрирано, но днес отново е в окаяно състояние