Областният управител Дани Каназиерева заяви, че ще настоява Бетонният мост да се запази като връзка в Пловдив.  Тя свика пресконференция, на която присъства още архитектът към областна управа арх. Валентин Маринов и новият гл. архитект на Пловдив – Димитър Ахрянов.

Целта на пресконференцията бе да се изтъкнат стъпките,с които важното за Пловдив съоръжение ще бъде спасено като връзка.

Каназирева каза, че ще настоява да се осигури финансиране за проектирането и изграждането на мост върху старото съоръжение, с което да се запази като връзка - било то като ново съоръжение или реконструкцията на сегашния. Другото искане е мостът да бъде реконструиран едва когато се въведе в експлоатация пробива под гарата, за да не се затапи целият град.

Също така ще се иска от НКЖИ фирмата изпълнител да направи т.нар. тунелен подход при пробива на гарата, за да не се засегнат комуникациите и колекторите да бъдат сменени без да се разрушава пътната инфраструктура.

От своя страна гл. архитект Димитър Ахрянов каза, че след разговорите от Община Пловдив ще променят ПУП-а на зоната и ОУП, тъй като съоръжението Бетонен мост е изкарано от тях. Каназирева заяви, че се притеснява от това, че процедурата си върви, но призна, че тепърва ще иска среща с някой от НКЖИ за въпросните казуси.

Докато Дани Каназирева очаква да срещне с някого държавната компания, процедурата, пусната от НКЖИ напредва. Преди дни бяха отворени ценовите параметри на единствената оферта от „Трейс груп Холд”. С други думи до месец вероятно фирмата ще бъде избрана за изпълнител. В условията на поръчката ясно е записано, че Бетонният мост трябва да бъде премахнат и да не се възстановява.  

Каназирева не каза дали ще иска отмяна на обществената поръчка или нейната промяна. Второто пък на практика е невъзможно, тъй като става въпрос за европейско финансиране, а поръчката е в много напреднал стадии, за да се променят техническите параметри. Отмяната й пък означава целият проект за жп възел Пловдив за 200 млн. лева да се провали.

Според архитектите и гурбернатора би било удачно да се направи отделна обществена поръчка за проектиране и изграждане на Бетонния мост. Арх. Валентин Маринов даде пример с пътя Пловдив – Асеновград.

Там обаче имаше идеята да се направи естакада на входа на Пловдив с отклонения, но по-късно стана ясно, че това е невъзможно. Причината е, че финансирането е европейско и инфраструктурата не може да се изменя тъй като проектът трябва да има устойчивост от 5 години. На въпрос дали няма да изникне и тук подобен казус, Каназирева отново каза, че ще тепърва ще се водят разговори.

Друго, което тя настоява, макар отново да е в разрез с европейските правила за финансиране, е от НКЖИ да намерят пари за абсолютно всички дейности по проекта.  Още при кандидатстването беше ясно, че проектът включва пътните легла на пробива, но не и пътната инфраструктура, която трябва да бъде направена от Община Пловдив. Не е ясно и пред кой ще бъде настоявано да се осигурят пари за нов бетонен мост и то с увеличени габарити.

Запитана дали вина за тази ситуация няма бившият областен управител и предишен Общински съвет, губернаторът само допълни „А бившият кмет, къде го забравяте?”.

Иначе казано Каназирева даде пресконференция, на която каза, че ще настоява нещата да се оправят, но този момент тя не е провела нито един разговор. Очакваме брифинга след въпросните разговори...

Какво се случва с Бетонния мост в Пловдив? Процедурата върви с премахването на съоръжениетоБлизо 112 млн. лева предлагат от Трейс, готови да изпълнят поръчката според техническата спецификация