“Ситуацията в туризма е действително много тежка, защото това е един бизнес, който напълно спря и ще е необходимо време, за да тръгне отново, но и да набере скорост – и в буквалния, и в преносния смисъл“, заяви Димитър Маргаритов – председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Той припомни за мерките, приети в законодателството по повод извънредното положение, облекчаващи търговците, които предлагат туристически продукт – удължаването на срока за възстановяване на платени суми за отменени пакетни пътувания от 14 дни на 12 месеца, както и възможността за обекти с изтекла категоризация след септември 2019 г., процедурата за подновяване да стартира едва през 2021 г.

“Контрол, разбира се, ще има и той ще започне, когато има реално работещи места за настаняване и заведения за хранене и развлечения”, подчерта Маргаритов.

“Наред с обичайните неща, за които следим всяка година, ще обръщаме внимание на специалните условия, които доста хотелиери вероятно ще предлагат на своите клиенти, за да ги спечелят отново и за да спечелят и нови клиенти в условията на тази ситуация. Всеки, който поема определени ангажименти, извън това, което категоризацията на неговото заведение, го задължава да направи, трябва да ги спазва спрямо потребителите, а не само да ги привлече и след това те да останат разочаровани.”, каза той пред Bulgaria On Air

В студиото на предаването беше коментирана и темата с т.нар. “такси коронавирус”, които както стана известно, са събирани от отделни търговци по повод доставката на стоки и услуги.

"Имаше такива случаи, които класифицирахме като нелоялни търговски практики. Голяма куриерска компания начисляваше такса "коронавирус". Тя си го беше обявила, но хората трудно го виждаха. Реално това е повишение на цената на услугата, което може да се прави по преценка на търговеца, но трябва потребителят да е надлежно информиран, а не да го разбира, когато види, че към сметката му е начислено нещо допълнително", коментира председателят на КЗП и се ангажира да бъде разгледан и сигналът, който Асоциацията за защита на потребителите обяви, че ще изпрати по сходен казус. “Няма как да се позовавате на нещо, което не съществува днес (в случая извънредното положение) и на тази база да събирате допълнително пари.”