Сагата „Кукленско шосе”: 100 дни след първата копка– вместо готов булевард, правят нов проект

Фирмата изпълнител твърди, че работи интензивно, но чакат ВиК – Пловдив за водопроводите

Пловдив
15.09.2019 10:00 4811 7
Сагата „Кукленско шосе”: 100 дни след първата копка– вместо готов булевард, правят нов проект

Точно 100 дни изминаха от първата копка на бул. „Кукленско шосе” в Пловдив, а вместо нов булевард, оказа се, че се чака… нов проект.При старта на строителните дейности от фирмата изпълнител в лицето на „Европейски пътища” обещаха, че за 90 дни ще приключат всички ремонти -  подсилване на пътното легло, преасфалтиране, осветление и изграждане на споделена зона за пешеходци и велосипедисти, както и всички останали компоненти за едни модерен булевард, струващ 6 млн. лева.

Нямаше човек, на събитието, на който  да не му беше ясно, че това няма как да се случи за 90 дни, но така бе записано в официалните документи, така казаха и официалните лица.

За тези 100 дни строителите извършиха частични дейности,  които едва-едва се забелязват, а шофьорите ежедневно си пилят нервите заради тапите от ограниченията.

Защо обаче се дават тези неизпълними 90 дни за толкова сложна реконструкция? Отговорът е кристално ясен – за да се спечели обществената поръчка. Кратките срокове дават повече точки на фирмите, които се изкачват в класирането. След това се използват трикове, с които тези 90 дни се спазват на документи, нищо че са минали месеци.

Попитахме и фирмата защо се е забавил ремонта на Кукленско шосе, а оттам отговорът беше следният:

„Строителните дейности нямаше как да стартират без съобразяване с обстоятелствата около ВиК.  В началния проект не беше включена подмяната на водопровода и именно това забави ремонтните дейности. Подписан е договорът с ВиК за подмяна на старата водопроводна система, текат съгласувателни процедури.  Ние трябва да се съобразим с ВиК - подмяната на водопровода е ново възникнало обстоятелство - възникнало на по-късен етап и това е причината за забавянето. Към днешна дата присъствието на строители е засилено и вече се работи интензивно."

Изключвайки последното изречение, че към днешна дата се работи интензивно по обекта, от отговора на „Европейски пътища” става ясно, че те въобще не са знаели, че ще има водопровод на съответното място. Още когато бе стартирана обществената поръчка кметът Иван Тотев заяви, че там задължително ще бъде направен нов водопровод. Той обаче не е влязъл в текущата поръчка и проектът е бил направен без него. Така проектът за ВиК мрежата на булеварда  е започнал да се прави след първата копка. Въпреки че 1 година по-рано се знаеше, че там ще се сменят водопроводи.

Шефът на ВиК Спартак Николов обясни, че ангажиментите на фирмата изпълнител е да направи изкопите и да постави водопроводната мрежа, а самото водно дружество ще осигури материалите за това. 

На практика когато бъде готов проектът за ВиК мрежата, когато се сменят водопроводите и канализацията в източното платно с всичките си отклонение, чак тогава ще започнат да текат тези 90 дни за извършване на строителството. Това може да е след 3, 6 или 9 месеца. С други думи 90-те дни, с които „Европейски пътища” спечелиха обществената поръчка ще се превърнат в 2 календарни години.  Неслучайно и Община Пловдив бе предвидила плащането към фирмата да бъде в две бюджетни години - по 3 млн. лева.

По същия начин проектирането на шосето отне 9 месеца, макар че по документи то трябваше да продължи 20 дни. Причината е, че Общината и фирмата не можеха да се разберат за велоалеята.  Тези 20 дни бяха спазени, тъй като при всяко предаване на проекта, срокът за изпълнение спираше  да тече. Така е и за строителството – с дребни трикове, сроковете спират да текат, а накрая фирмата и общината излизат чисти.

Как се усвояват 6 млн. лева за 90 дни? Чудото на Кукленско шосе в Пловдив едва ли ще се случи2/3 от срока за реконструкцията на основния булевард мина, а работата едва сега започва

Запазването на десетки дървета или велоалея? Ремонт на основен път в Пловдив се бави заради казусаВъпреки че преди повече от 6 месеца бе избран изпълнител за Кукленско шосе, все още проектът не е одобрен

 

 

Напишете коментар
Вашите коментари през Trafficnews.bg
7 Коментара
Сортирай по
коментар

bam 09:42, 17.09.2019

Пълен ужас цари в повече от половината град. Тотев лъсна два булеварда и Капана и айде-голем съм. Ела виж улиците в Кичука. Пълна мизерия.

Oтговора0
коментар

Коки 13:00, 15.09.2019

Аман от некадърници. Вижте новата на дъждарките в западното платно. Имат по ниски ниво от това на пътя. Получават се дупки. При условие че не е сложен и най-големия слой асфалт. Видях и как правят тротоара. Смях.

Oтговора0
коментар

73 13:14, 15.09.2019

Тотев след мандата да отива директно в затвора. А тази смешна фирма да си взема нещата и да се маха от пловдив За 100 дена да немогат са направят 550 метра за какви пари става дума въобще.

Oтговора1
коментар

mda e

Тотев е виновен, че няма кой да направи един свестен план и няма истински надзор, който да наблюдава и инспектира всичко? Баце, прос' си кат' гъбена чорба, чес'но

коментар

Дим 14:02, 15.09.2019

Да влиза направо нова фирма от 20 год.се знае че кукленско ще се разширява на изток с 8 метра и не дават да се строй в тези 8метра какво ремонтира глупака Тотев а не си свърши работата както трябва.след година пак ли ще ремонтира

Oтговора0
коментар

Чайка 14:24, 15.09.2019

Нагъл, по-нагъл, най-нагъл, И. Т.....

Oтговора0
коментар

Оник 20:27, 15.09.2019

В поредица от разследвания пловдивска. Едия показа как приятелски кръг около шефа на ВиК - Пловдив Спартак Николов и кметския брат Георги Тотев заграби десетки общински имоти почти без пари, като използва няколко прости схеми. Основните методи, които прилага групата, са "ликвидиране на съсобственост", овладяване на стари жилищно-строителни кооперации и покупка на апетитни терени чрез фирми прекъсвачи.

Oтговора0
коментар

Ххх 23:13, 15.09.2019

Ако тази фирма работеше интензивно по ремонта можеше да и се прости забавянето. Но там по цели седмици нямаше никой или един двама души се разхождаха с едни метли. В същото време задръстванията, загубата на ценно време и отделяне на допълнителни вредни емисии ставаха все по осезателни.

Oтговора0
Вашият коментар през Facebook

Изпрати новина