Пловдив, 17:20 часа, 23 март – малко повече от 10 дни до вота, който ще определи следващото управление на България.  Всичко това предполага огромна активност на политическите формации  и кандидат-депутатите, които да се борят за доверието на избирателите.   Епидемиологичната обстановка и мерките срещу разпространението на COVID-19 обаче явно е преобърнало наопаки представата ни за предизборна кампания.

В пиковия час шатрите на политическите партии стояха празни, а на едва две се забелязваха по няколко души. Обичайната гледка кандидат-депутати да говорят с граждани и да им дават листовки, обяснявайки приоритетите им в следващия парламент, също нямаше.

Под ключ стояха павилионите на БСП, „Има такъв народ”, АБВ, ВМРО и „Възраждане на Отечеството”, а представителите на „Демократична България” дори бяха събрали шатрата си, като стоеше само скелето на конструкцията.

Четири-пет активисти се забелязваха само в шатрата на ГЕРБ, както и двама младежи в тази на НФСБ-ВОЛЯ. Самите хора, които минаваха по Главната на Пловдив също не проявяваха интерес към малцината, даващи агитационни материали.

Въобще ситуацията в центъра на Пловдив изглеждаше все едно изборите вече са приключили. Истината е обаче, че кампанията сякаш никога не е започвала. От началото на предизборната надпревара освен плаха реклама през медиите и социалните мрежи, не сме ставали свидетели нито на дебат, нито на ясни послания към хората.  Явно партиите пазят козовете си - въпросът е за кога: дали за последното раздаване следващата седмица, или вече се готвят за следващата игра.