Електронното таксуване в пловдивския градски транспорт едва ли скоро ще може да тръгне по всички линии. Причината е проблемната поръчка за 13 от 29-те маршрута под тепетата.  В момента поръчката зацикли, след като от КЗК я отмениха, но все още няма окончателно решение оттам по казуса.

От днес въпросните 13 линии са с временни договори.  Трите най-големи фирми си разделиха  маршрутите, като най-много взе Петко Ангелов. С двете му фирми „Автобусни превози” и „Мери Транс” той ще обслужва автобусите с номера 1,66, 16, 44 и 116, с което добавя 2 нови маршрута.  "Хеброс бус" продължава да обслужва № 7, 15, 29, 37 и 222, а "Автотранс Чолаков" - № 6, 18 и 99.

Не е ясно докога те бъдат обслужвани с временните договори, но на практика в тях устройства за билети и четци за карти няма да има. Такива ще бъдат поставени в новите титулярни автобуси след провеждането на поръчката. Ангажиментът на новия постоянен превозвач по линиите е сам да оборудва автобусите с техниката, която струва около 10 000 лева, обясни кметът Иван Тотев.

В момента екипите на ОП „Организация и контрол на транспорта” тестват системата по три автобусни линии – 93,21 и 25. По думите на кмета особено в линия 93 нещата са много добре и там скоро пътниците ще могат да ползват новите устройства.

След това ще се въведе и поетапно в другите линии. Не е изключен обаче и казус, при който в 16 линии има електронно таксуване, а в другите 13 то да бъде с кондуктор. При такава ситуация т.нар. смарт карти и билети с прикачване ще важат само за половината рейсове, а в другите ще е добрата стара система с късането на билетчета.