НКЖИ внесе проекта за жп възел Пловдив, като част от Южната тангента, с който ще бъде направен пробива под Централна гара, заявиха от Националната компания пътна инфраструктура пред TrafficNews.bg.

Така проектът за пробив под Централна гара, който е на стойност 45 милиона лева, го дели единствено одобрението от Европа. Ако то бъде получено ще започне изграждането на тунела под гарата, който ще свързва „Васил Априлов” с булевард „Македония” и „Кукуш”.  За целта обаче Община Пловдив ще трябва да осигури 15 % от стойността на проекта, тъй като програмата „Свързана Европа”, позволява до 85 % финансиране.

Проектът е единствено за конструктивно изграждане на тунела, което означава, че градските власти трябва да намерят средства и за пътната част от пробива.  По друга програма – „Региони в растеж” Община Пловдив е кандидатствала и за изграждането на нов предгаров площад, който е на стойност от 4 милиона лева.

За съжаление, изграждането на естакада на жп линиите и премахването на прелезите на булевард „Копривщица” отпадна от проектите, с които ще кандидатства НКЖИ по програма „Свързана Европа”.

Средствата по механизма са ограничени, за финансиране и на моста над река Марица и цялата връзка с жп гара Филипово ще се търсят възможности в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ в този и следващ програмен период, обясниха от НКЖИ.