Здрави глоби  за кондуктори и шофьори са предвидени в новия договора между превозвачите по 13-те линии от градския транспорт. Санкциите за тях започват от 150 лева и стигат до умопомрачителните 5000 лева. Превозвачите могат да бъдат глобявани за мръсни и неотоплени/неохладени автобуси, пропуснати спирки, неизпълнение на маршрута и грубо отношение на персонала.

Почти ежедневно в редакцията получаваме сигнали за грубо или агресивно поведение на кондуктори и шофьори от градския транспорт. Повечето от сигналите ги пренасочваме към фирмите превозвачи, които обаче често казват – „няма свидетели, тяхната дума срещу тази на персонала ни”. На практика и в новия договор грубото или неприемливо отношение на персонала към пътниците, ще трябва да има сериозни доказателства.

„Имайте предвид, че персоналът ни постоянно бива провокиран. Най-често това са по-големи учениците, които викат, смеят се и правят каквото си искат в рейсовете. Служителите ни не са с железни нерви”,каза Петко Ангелов, който е собственик на фирмата „Автобусни превози Пловдив”. Той каза, че ако има солидни доказателства или свидетели винаги служителите са били санкционирани.

Ангелов разказа, че и много от служителите напуснали бранша поради несигурността. Една от причините бе новината, че електронното таксуване ще замести сегашните кондуктори и много хора си намерили друга работа. Шофьорите пък често били в предпенсионна възраст.

Припомняме, че четирите най- големи фирми в Пловдив взеха 13 от линиите на градския транспорт за 10 години.

Това стана възможно след като бе подписан договора между община Пловдив и консорциум от четири фирми. Те вече ще получават парите си по новата методика, като за километър те ще взимат по 1,78 лв за по-малките автобуси и 1,98 за по-големите. В договора е записано, че превозвачите ще получават пари на база изминат километър, а не както досега - субсидии и приходи от билети.

По този начин за превозвачите няма да има значение дали правят нощни или дневни курсове, тъй като заплащането ще бъде едно и също. Досега това бе причина много от превозвачите да не изпълняват някой от последните си курсове, заради малкото брой пътници и съответно ниските приходи. 

Линиите са разпределени както следва: 

"Автобусни превози Пловдив" - 1, 44, 66 , 116; "Меритранс" - 16; "Хеброс бус" - 6,7, 29,37 и 99; "Автотранс 2000" - 15,18, 222