До 10 дни се очаква да бъдат подписани договорите с превозвачите на 13-те линии от градския транспорт. Тогава ще изтече и срокът за обжалване, макар че такова не се очаква, обясни кметът Иван Тотев.

Веднага след подписването ще започне и оборудването на близо 120-те нови автобуса с джипиес системи и свързването им с центъра за управление на трафика.  Този път кметът не се нагърби със срокове кога ще стане това, но заяви че до няколко месеца вече всички автобуси трябва да бъдат вързани със системата. И към момента линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222 не са свързани с дигиталните табла, тъй като бяха с временни договори. Основната причина и електронното таксуване да не бъде е въведено е,че половината рейсове щяха да са с едно таксуване, а другите с друго. Тази пречка обаче също ще отпадне.

Припомняме, че 13-те линии от градския транспорт бяха взети от  консорциум „Пловдив 2017”. Превозвачите Димитър Чолаков „Автотранс 2000”, Веселин Дошков „Хеброс бус” и Петко Ангелов чрез „Меритранс 2017” са дали оферта от 1,78 лева на км.

Новият договор с превозвачите вече ще се плаща само на база изминат километър и няма да има значение - час пик, пътници, продадени билети и други условности. По този начин превозвачите няма да имат интерес да не изпълняват курсове , независимо колко е часа.

Конкурсът за 13-те линии на няколко пъти бе обжалван от различни фирми, като процедурата се забави с повече от година и половина. След подписване на договора с консорциума, трите фирми ще поемат линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.

По неофициална информация „Хеброс бус” получава линиите 6, 99, 7, 27 и 29, а  Петко Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116, а третата фирма взима линиите 15, 222 и 18.

Победителят ще вземе линиите за следващите 10 години, като сумата, която ще усвои е над 40 милиона лева.  По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи, а половината да са с поне над 70 места.

Друго основно изискване екологични клас – той трябва да е минимум Евро 6 или съответстваща й такава, а първата им регистрация  да не е преди 1 януари 2014 година.