Пускането на пет нощни линии от градския транспорт на Пловдив бе анонсирано от градските власти наскоро, като предстои то да бъде гласувано в Общинския съвет. Проектът вече е качен на сайта на Община Пловдив, като в следващия месец всеки може да дава предложения за различните линии и маршрутното разписание.

 Линиите са направени така, че до всеки район на Пловдив да има директна автобусна линия до късните часове.  Нощни курсове ще извършват автобусите по линия № 1, 6 , 44, 10 и 12.

Читател на TrafficNews.bg обаче обърна внимание, че нощните автобуси май не са толкова нощни, или поне са доста непрактични. Справка показва, че автобусите в Пловдив ще се движат до доста рано през уикендите и празничните дни, но за сметка на това и на големи интервали.

Така например по линия 1 последният автобус през делничен ден ще тръгва в 23.58 часа като средно интервалът на линията след 21.00 часа е около 30 минути. През почивните и празнични дни, последният рейс по линията ще е в 22.37 минути, като интервалът е около 35 минути.

По линия номер 6 последният нощен автобус през работната седмица е в 23.58 часа, а интервалът между рейсовете е около 25-30 минути. През почивните дни от последна спирка рейсът тръгва в 22.33 часа. Разстоянието между предходните автобуси обаче е цял един час.

По същия начин стоят нещата и с линия 21. Там през делничните дни последният автобус е в полунощ, а през празнични в 23.22. И през делнични, и през празнични дни интервалът е един час.

Нощните автобуси по линия номер 12 приключват в 23.58 от понеделник до петък, а събота и неделя в 22.36 часа. Автобуси ще минават през 30 минути и в двете графи за дните. По линия 44 ситуацията е сходна.

С други думи нощният градски транспорт в Пловдив приключва още преди този в София да е започнал. В столицата има пет градски линии, които след полунощ са на 30 минути до 4 часа сутринта.

Странно е и защо нощните линии под тепетата през почивните дни приключват доста по-рано от делничните дни. Много по-логично е да има повече пътници по късните автобуси през уикендите.

Свързахме се с директора на ОП „Организация и контрол на транспорт” Борислав Кръстев. Той обясни, че това е предложението на общинското предприятие, но то може да бъде променено. До 20 май ще се събират предложения, които ще бъдат обсъдени в администрацията. Освен това нови моменти могат да бъдат направени и в комисиите на Общинския съвет преди да бъде гласувано предложението.

Всеки, който иска да направи предложение може да го стори през формата на Община Пловдив – ТУК