Драматичен обрат в рамките на минута спасиха приемането от Общинския съвет на бизнес плана на общинското дружество „Екобус – Пловдив”. Това се случи с гласовете на БСП, въпреки че преди това председателят на групата Николай Радев каза, че ще гласуват „въздържали се”.

На първото гласуване предложението събра 20 гласа, тъй като съветниците от ГЕРБ не подкрепиха решението. Николай Радев поиска прегласуване и така бизнес планът събра необходимия брой от 26 гласа.

 Това става поредното решение в местния парламент, което се взима без подкрепата на ГЕРБ, но с тази на БСП.

Дебатите по точката продължиха над час. Още в самото начало председателят на групата ГЕРБ Йордан Илиев заяви, че бизнес  планът не добър, защото не е заложно по никакъв начин развитието на дружеството, както и поемането  на линиите на частни превозвачи.

Независимият съветник Слави Георгиев също изрази сходно мнение, като по думите му работата е на парче и Общината не е свършила работата си. Георгиев каза, че  този бизнес план няма как да се реализира, а единственото нещо, което се е случило до този момент е да се назначи директор, който  дълго време да получава заплата от общинския бюджет. Отделно и към ден днешен не е ясно откъде ще дойде финансирането за това предприятие .

От другата страна бяха съветниците от ВМРО и БСП.  Радев заяви, че в началото БСП са били против създаването на това дружество, но очевидно нещо е започнало да се прави. По думите му  това начинание е изключително трудно и нападна съветниците на ГЕРБ относно постовете на градския лидер Иван Тотев.

„ След като лидерът ви обяви, че няма май няма да „подкрепи Зи” за втори мандат и критикува това дружество и вие вървите след него. Мислете обаче по пловдивски, не по тотевски”. Аз се колебая дали да гласувам „за”, но всички в групата ще гласуваме „въздържали се””, каза Радев, след което все пак подкрепи бизнес плана.

Преди гласуването  зам.-кметът Тодор Чонов заяви, че този бизнес план е началото, като търпи промени заради динамичната обстановка.

„ „Екобус” потегли на първа скорост, макар и бавно, но безвъзвратно. Трябва да сме горди от този факт, Пловдив ще се нареди до останалите градове с екологичен транспорт. Скоро ще имаме план за градска мобилност, който ще отговори на всичките ни въпроси – за спирки, линии, сплит системи и други. Очакваме до дни и лиценза за превозвач”, каза зам.-кметът. Според него, ако се отворят скоро европейски програми, от Община Пловдив ще бъде веднага да кандидатства по тях и да започне процедури за закупуването на автобуси.

Припомняме, че бизнес планът на „Екобус – Пловдив” включва пускането на две нови линии с 20 електробуса, които да обслужват училищата и университетите в Пловдив. Сумата, за да тръгнат те и да се изгради депото са около 30 млн. лева по разчетите на предприятието.

„Екобус – Пловдив” иска да купи 20 електробуса за 24 млн. лева, но не знае откъде да вземе париБизнес планът на общинското дружество предвижда през 2025 година да тръгнат двете ученически линии