АПИ спаси поддръжката на републиканската пътна мрежа и зимното почистване в Пловдивска област  чрез анекс с последната фирма, избрана за тази дейност – „Европейски пътища”.  Считано от 8 ноември 2023 година компанията ще може да прави намеси по републиканската пътна мрежа, като договорът ще продължи до избирането на постоянна фирма или изчерпването на ресурса от близо 10 млн. лева без ДДС.

В момента всички поръчки за поддържането на пътищата и зимното почистване се обжалват в КЗК и ВАС, което прави невъзможно сключването на договор.  Така последният сключен договор се явява от септември 2022 година, когато бе избрана именно „Европейски пътища”, чийто договор бе за 13 млн. лева за срок от 7 месеца.

Тъй като от АПИ няколко пъти прекратяваха поръчките се наложи през май да бъде подписан анекс, с който се увеличават средствата с 50% по дейностите, а договорът набъбна на над 20 млн. лева.  Новите условия са отново почистването и поддръжката да е с 50% от първоначалния договор, а сумата вече скача на 30 млн. лева без ДДС.

В договора е записано, че неговият предмет е за зимно поддържане – чистене и текущи ремонти, както и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации, целящи незабавно възстановяване на минимално ниво на обслужване след възникване на аварийни ситуации.

 

Шефът на АПИ спря всички пътни ремонти в Пловдивско до второ нарежданеРепубликанската пътна мрежа пред угрозата да остане без зимно поддържане

АПИ намали с 50% парите за ремонти в Пловдивска област – дава 30 млн. за 18 месецаВ новата поръчка на пътната агенция е включено и зимното почистване

"Европейски пътища" взе зимната поддръжка в Пловдивско, цените - от 60% и 100% по-високиКомпанията бе единствената, която кандидатства по позицията на поръчката на АПИ