Един от големите ремонти в Пловдив, този на бул. „Хаджи Димитър”, продължава да предизвиква дискусия относно темпа на работа. Преди месец  бе дадена първата копка, а от фирмата изпълнител в лицето на „София асфалт” заявиха, че ще приключат обекта до края на календарната година – или в пъти по-кратки срокове.

Към днешна дата обаче все още подземната комуникация не е завършена, водопроводните връзки са готови, но не и запечатани, гофрираните тръби са положение на по-малко от 1/3 от южното платно – плочки, тротоари или други елементи – няма.

Въпросът, който се поставя от хората в района, вече не е дали ще бъде завършен обектът до края на годината, а дали въобще ще се спазят сроковете.

TrafficNews се свърза с управителя на фирмата изпълнител Иван Георгиев, който заяви, че е безкрайно спокоен за сроковете, но не се знае да даде такъв за завършването на булеварда.

„Безкрайно спокоен съм за сроковете. Имаме по договор 240 дни, смятаме, че ще ги изпреварим. За по-малко от месец направихме водопровода, 1/3 от подземната комуникация ни е готова. Няма друга фирма, която е направила такъв водопровод за по-малко от месец. Чакаме бордюри от Германия, ако там не ни забавят нещо, започваме да ги полагаме”, каза управителят на фирмата. Той смята, че грубо ще му трябват по 100 дни за платно от булеварда.

„Ако няма проливни дъждове и времето позволява до края на месеца, очаквам да започнем да асфалтираме. Ще пуснем движението на биндер след това. Оказа се обаче, че ЕВН също има работа там. Ако бяхме сложили плочките, сега щяха да ги разкопаят, за да слагат кабели. Все още не сме взели 1 стотника аванс от Общината, чакаме и методиката за индексиране на обекта”, каза Георгиев.

Договорът със софийския консорциум за обекта е 3,749 млн. лева, но според разчетите на Община Пловдив трябват допълнително 899 хил. лева. Точната сумата ще бъде определена, когато се подпише анексът.

Реконструкцията е от съоръжение „Коматевски пътен възел“ до ул. „Царевец“. В обхвата на поръчката влиза подмяната на досега съществуващата паважна настилка с асфалтова, подмяна на тротоарите, изграждане на джобове за контейнери за смет, поставяне на антипаркинг колчета, подмяна на тръбопровод, подмяна на канализация, изграждане на велоалея, подмяна на уличното осветление с LED , поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка.