Все още няма ясността за ремонтите, които се чакат от дълго време от пловдивчани да започнат. Единият от тях е следващият етап от Кукленско шосе, а другият  за най-разбитата част от Околовръстното шосе. Реконструкциите се извършват от една и съща фирма -  „Европейски пътища”, но възложителите по тях са различни в лицето на Община Пловдив и АПИ.

Реконструкцията на Кукленско шосе се очакваше да започне още в началото на годината. Тя бе спряна през 2019 година, но в бюджета 2021 са заложени 3 млн. лева за следващия етап от ул. „Скопие” до Митницата. Все още обаче ремонтът не започва, а причината е, че все още Община Пловдив не е подписала анекса с фирмата изпълнител.

Причината е, че в първоначалната поръчка не са били заложени дейности по ВиК мрежата.  Макар от Водното дружество да дадат материалите, от „Европейски пътища” трябва да извършват дейностите по полагането им. Все още цената за тези дейности не са договорени, с което отлага работата вече половин година.

За разлика от ремонта на Кукленско шосе, където реконструкцията е въпрос на време да започне не така стоят нещата със следващия етап на Околовръстното шосе от разклона за Първенец до Пазарджишко шосе. Това бе и най-разбитият пътен участък преди да започнат ремонтите.

Скандалите около ремонта му, а и тези в АПИ, обаче могат да доведат до замразяването му. Въпреки, че от АПИ твърдят, че дейностите няма да се спират, то все по-уверено вървят слухове, че работата няма да започне скоро.

В момента тече препроектирането на следващата част от трасето, но освен това трябва да се наложат и забележките върху ремонтираната част от Института за пътна безопасност. Той констатира, че има близо 30 нерегламентирани зони и  вход-изходи, където става възможно навлизане, излизане или пресичане на  пътя.

„Това са потенциално опасни места и зони, на които могат да възникнат  автопроизшествия”, пишеше в доклада. 

Голяма част от тези зони обаче са входове към предприятията, които са на Околовръстното шосе. Ако те бъдат затворени, то означава да се отреже достъпът на фирмите до шосето, което ще предизвика бурни реакции.

 Другият проблем е и липсата на финансиране, за което проговори и служебният регионален министър арх. Виолета Комитова.  

Твърде е вероятно препроектирането да стои на трупчета дълго време, а ремонтът така и да не започне, докато няма цялостно решение за Околовръстното. Досега никой не го е заявил обаче официално и вероятно няма да се случи.

 Въпреки това от Европейски пътища заявяват готовността си да започнат веднага дейностите, щом получат зелена светлина.

„Готови сме да изпълним и двата проекта. Може да успокоим пловдивчани, че при хипотеза да имаме картбланш да извършим дейностите по Околовръстното шосе и Кукленско шосе по едно и също време, ще направим линеен график, за да не ги затваряме заедно”, каза изпълнителният директор на фирмата Маргарита Попиванова.