Изграждането на трамвайни линии в Пловдив бе вкарано в плана за Интегрирано градско развитие. Предложението дойде от Слави Георгиев и бе прието от общинския съвет след дълга дискусия относно целесъобразността на градската железница, която възнамеряват от общината и НКЖИ да ревизират по сегашните жп трасета.

Атанас Баташки от „Алтернатива за Пловдив” направи предложение градската железница да бъде изкарана от проектите в ПИРО, тъй като по думите му тя няма да реши никакви проблемите,  а тъкмо обратното – ще създаде такива. Според него и неговите съпартийци, решението е да бъдат изкарани жп линиите от Пловдив, а не са се инвестират милиони в тях.

Последва и дълъг дебат относно това, дали въпросната железница е градска или извънградска, тъй като на практика в по-голямата си част тя ще обслужва близките населени места , а не самия Пловдив.  По железницата в градски условия ще можем да се предвижваме от квартал „Христо Смирненски” през центъра до Тракия, а това най-вероятно няма да доведе до голям пътникопоток.

Според Слави Георгиев  е абсолютно безсмислен  този проект, тъй като през годините НКЖИ са доказали, че единственото, което правят е да усвояват пари от Европа, като изобщо не ги интересуват проблемите на Пловдив. Вариантът според него е да се направи трамваен транспорт, който да свърже центъра на града с кварталите и индустриалните зони, като това ще даде реална алтернатива за предвижването в града.

 Според зам.-кмета Стефан Стоянов изграждането на трамваен транспорт може да се реализира в един от следващите етапи от градската железница, след като се пуснат първите линии и курсове от Пловдив и близките населени места.

Очаквайте подробности!

Градската железница на Пловдив ще има 13 спиркиТя ще свързва пет общини и част от индустриалните зони