Община Пловдив е готова с новата й структура, с която ще функционира в този мандат. От нея става ясно, че кметът Костадин Димитров ще разполага с 8 вицета, с един повече от сегашния му екип. От сегашните зам.-кметове ресорът „Транспорт“ ще бъде отделен от Ангел Славов, който остава по обществен ред и сигурност. Още в самото начало бе ясно, че Славов ще отговаря за сигурността в Община Пловдив, а задълженията му по транспорта са само временно.

Това, което прави впечатление е, че има разместване на част от ресорите. Зам.-кметът по финанси Женя Петкова ще поеме и социалната политика. През последните два мандата този ресор се държеше от Георги Титюков заедно със спорта и младежките дейности.

В мотивите е записано, че  приоритет, че зам.-кметът ресор „Финанси, общинска икономика и социална политика“ ще бъде правилното планиране и засилен контрол върху разходването на публичните средства, законосъобразното и целесъобразно управление на бюджета на Община Пловдив.   Така Николай Бухалов ще остане зам.-кмет по „Спорт и младежки дейности“.

От структурата се вижда, че Владимир Темелков остава зам.-кмет по образование, макар с назначаването му да бе оповестено, че временно поема този ресор. Така той ще  отговаря за „Дигитализация, европейски политики, бизнес развитие и образование“ според новата структура.

При другите вицета няма промяна.  Инж. Тошо Пашов е с ресор „Строителство, инвестиции и общинска собственост“,  Пламен Панов за „Култура, археология и туризъм“, а Иван Стоянов за „Екология и здравеопазване“.

В предложението е записано, че новата структура влиза в сила от 1 април. Вероятно дотогава ще бъде назначен и зам.-кмет по транспорта, който е единствената липсваща част в екипа на Костадин Димитров.

Разместване има и при част от структурните звена, за които отговарят зам.-кметовете. Създава се отдел „Дигитализация“, както и отдел „Зелени системи“.   

На практика числеността на администрацията се запазва, като има промяна само броя служители, които са на цялостна издръжка през делегираните от държавата дейности. Вместо 458 щатни бройки, те вече ще са 435 души, а заплатите на 23-ма служители ще се дофинансират с местни приходи.