Ремонтите в Пловдив вече дават ефект върху трафика, който се утежнява с всеки изминал ден. Глътка въздух за шофьорите ще е отварянето на Околовръстното, както и пускането на източното платно на бул. „Марица – Юг”.  Всичко това обаче ще е само затишие пред буря, чието око ще бъде в район „Южен”. Там се очаква брутална транспортна блокада, която не само ще попречи за излизането на квартала, но и предвижването в самия Кючук Париж.

От днес ще бъде ограничено движението по две основни улици в квартала. За 6 месеца ще бъде затворена ул. „Димитър Талев” и ул. „Кукуш” в района на автогара „Родопи”  и ст. „Тодор Диев”. Тя е свързана с направата на пробива под Централна гара. Улиците ще бъдат поне до 1 април 2023 година, което е 6 месеца.

На 7 ноември се очаква и старта на най-голямото предизвикателство в район „Южен”  - затварянето на бул. „Ал. Стамболийски” заради Южния обходен колектор. От фирмата изпълнител по ВиК проекта ще ограничат първоначално булеварда около Затвора, където ще бъде прекъснато движението.  Лятото целият „Ал. Стамболийски” ще бъде затворен, а заедно с него и ул. „Петър Стоев”. По този начин единствената връзка в западната част на Кючука от Коматевско шосе към бул. „Македония” ще бъде бул. „Никола Вапцаров.  В даден момент ще бъде затворено и кръстовището на 1 РУ, за да се свърже колектора между „Петър Стоев” и „Ал. Стамболийски” по продължението на „Македония”. Дейностите по колектора се очаква да продължат до лятото на 2024 година само в район „Южен”.

Затворена ще продължи да бъде и ул. „Даме Груев” от ул. „Охрид” до Кукленско шосе.  Фирмата, която работи по разширението на улицата – „Парсек груп”, участва и в изграждането на Южения обходен колектор, но чрез друго юридическо лице – „Тес кънстръкшън груп”.

Община Пловдив смята да започне догодина и втория етап на Кукленско шосе, което бе спряно заради липса на ВиК тръби и индексация на договора. Това означава, че едно от платната ще бъдат затворени за движение.

Така 7 основни артерии в Кючука ще бъдат затворени, а е твърде вероятно да има период, в който те да съвпадат, предвид бавните темпове, с които работят част от фирмите.  На практика следващата година предвижването от единия край до други на Кючука ще бъде далеч по-бързо пеша, отколкото с автомобил.  Бул. „Никола Вапцаров”, който и сега е задръстен в час пик, ще се превърне в огромна тапа от сутрин до вечер. Към това трябва да се сложи и честата липса на вода, както и разкопани улици пред блоковете на хората, които ще ги лишат от места за паркиране.