Министерството на транспорта ще избира измежду 12 души за попълването на новия Съвет на директорите на „Летище Пловдив“ ЕАД. От ведомството пуснаха допуснатите кандидати за членове на четирите държавни фирми под неговата шапка. Нови управленски бордове ще има освен за пловдивския аеропорт, също и за софийското дружество „Летище София“ ЕАД, „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД и „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД.

Измежду 12-те кандидати за борд на пловдивския аеоропорт ще се изберат трима членове - двама представители на държавата и един независим. Петима от допуснатите са кандидатствали и по двете позиции.

Сред тях са бившият кмет на община „Родопи”, който също бе начело на летището – Пламен Спасов. Друг е екстърговският директор на Летище „София” Петко Златев,  бившият финансов директор на БДЖ Филип Алексиев, както и бивши служители на столичния аеропорт Величка Господинова и Миглена Александрова.

Четирима са кандидатите само за представители на държавата. Това са настоящият директор на пловдивския аеропорт Красимир Пешев, както и юриста Михаил Благомиров, бившият директор на по сигурността на летище „София” Христо Ханджиев и друг бивш директор на Летище „Пловдив” Андрея Андреев.

За независими членове още трима са подали документи. Сред тях е действащият член на Съвета на директорите Тодор Шопов, негов предшественик в лицето на Владимир Зайков, както и бизнесменът Виктор Налбантов .

От сегашните членове на Съвета на директорите на Летище „Пловдив” само Дойчин Ангелов не е сред допуснатите кандидати. Комисията към Министерството на транспорта не е допуснала и дългогодишния шеф на Летище „София” Пламен Станчев, а причината е промяна в изискването на образователния ценз.

Пред TrafficNews Дойчин Ангелов заяви, че е подал жалба Пловдивския административен  съд, тъй като смята, че отстраняването му  е дискриминационно.

„ Не съм допуснат до следващата фаза, тъй като незнайно защо от Министерството на транспорта решиха да променят условията за образователен ценз. Оттам са решили, че вече хората с хуманитарни специалности не могат да кандидатстват за позицията.  Тук говорим, че съвсем целенасочено са изтрити няколко специалности, сред които попада и моята. Въпросът е защо се прави това точно сега? Друг интересен казус е защо не се взима предвид управленския опит в авиацията? Критериите са, че трябва да се има управленски опит в своите специалности. Какво обаче разбира за този пост един финансист с 5 години управление в своята област, пред друг с 5 години опит на летища?”, попита риторично Дойчин Ангелов. Той заяви още, че в близките дни ще даде брифинг относно конкурса в  Министерството на транспорта, където ще даде още подробности по казуса.

Впечатление прави, че голяма част от допуснатите кандидати за членове на Съвета на директорите на Летище Пловдив са кандидатствали за бордовете на и на другите три дружества.