"Бетонният мост ще бъде премахнат и в това няма никакво съмнение", това обяви кметът на Пловдив Иван Тотев. Това обаче не означава, че пътната връзка не може да бъде наново построена, изтъкна той - не префасонирана, повдигната или други подобни методи за нейното запазване, а разрушена и заменена с чисто нова, отговаряща на изискванията и съвместима с жп мрежата. 

"В момента проектът е в много напреднала фаза - имаме одобрени ПУП-ове, процедури за избор на изпълнител. В многото разговори, които сме водили с НКЖ, те казват, че нямат нищо против Бетонният мост да остане. Това е така и в момента никой няма да ви каже, че Бетонния мост е проблем за проекта. Но има едно голямо "НО", което не се казва. Позицията на НКЖ винаги е била една и съща - ако искате Бетонния мост да бъде запазен, то значи, че този Бетонен мост трябва да си го подсигурите, да си го построите", изтъкна Тотев. 

Градоначалникът поясни, че в инженерните науки не съществува понятие като повдигане на мост, което изключва моделирането на настоящото пътно съоръжение. 

Тръжната документация за обществената поръчка по модернизация на жп възел Пловдив и пробива под Централна гара повдигна редица въпроси по отношение на това да ли е заложено премахване на Бетонния мост в дейностите, които фирмата-изпълнител ще трябва да извърши. Към този момент процедурата, която възлиза на 80 милиона лева, вече е затворена и се очаква да стане ясно на кого ще бъде възложена. 

Важно е да не си фантазираме и да създаваме нереални очаквания у пловдивчани, коментира той по отношение на предизборни политически платформи, които включват запазването на съоръжението. Той подчерта, че няма никакво значение какво иска който и да е от местната власт и бъдещата местна власт, тъй като става дума за държавен проект, който е много над желанията на един конкретен човек. 

В крайна сметка Тотев подчерта, че Община Пловдив може да запази Бетонния мост просто като построи нов. Това е възможно да се случи едва след реализирането на ЖП проекта. На големият въпрос - дали пробивът под Централна гара, който ще свърже  бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и „Димитър Талев”, ще се случи преди бутането на Бетонния мост, дори НКЖ не се наема да даде конкретен отговор. 

Ще се бутне ли Бетонният мост преди да се направи пробива под гарата? НКЖИ вдига раменеЗатвориха приема на оферти на обществената поръчка за близо 80 млн. лева

Гранд жп модернизацията в Пловдив започва! 111 милиона за 4 гари и две основни линииСтартираха първата обществена поръчка по големия проект