Около 100 000 коли всеки ден влизат в Пловдив през основните входове на града. Най-много те са през Асеновградско  и Карловско шосе, откъдето входният поток е по 20 000 автомобила на ден. Тези данни са отчетени от трафик броячите, поставени на входно-изходните артерии на града.

До края на годината пък броят на автомобилите, регистрирани само в Община Пловдив, ще достигат 150 000. На ден се регистрират близо 100 автомобила в КАТ, а на годината прирастът им е по 6000.

„Сметнете го – всяка година по 6000 коли, като една кола заема около 6 кв.м. – това е всяка година 36 000 кв.м в града, които са заемат от коли. Те отиват някъде – било по паркинги или по улици”, каза кметът.

По думите му каквото и да се прави, проблемите с трафика може да бъдат решени само частично. От една страна изкарване на движението от Централна градска част и премахването на транзитния трафик.

Заради малкото и несвързано Околовръстно направлението юг-север се взима транзитно от хората пътуващи от и към Родопите.  С проекта за свързването му и разширяването, голяма част от тези коли ще бъдат изкарани от вътрешността на града.

Отделно активно се работи по свързването на улица „Цар Симеон” с „Кукленско шосе”, както и булевард „Северен”, което да освободи централните кръстовища и булеварди.

„Колите станаха прекалено много, а Пловдив е 10 на 10 км. Това, което може да направим е да инвестираме в градския транспорт и да подобрим услугата”,каза Тотев. Той допълни, че държавата е тази, която трябва да вземе по-кардинални решения. Според него и обществото узрява, като има настроения против това да обираме 20-годишните стари коли на Запада.