Касова бележка, на която стои баснословната сума от 40 лева за шезлонг на плаж в Черноморец, взриви социалните мрежи. Хората масово споделят публикацията, придружена от празните плажове в редица наши курорти.  Всичко това се случва на фона на мощната медийна офанзива на държавата, която представя, че взима нещата в свои ръце и ще регулира цените по родните плажове.

В публичния регистър, който готвят от Министерството на туризма, се показват цените на част от плажовете у нас – като сумите започват от 72 ст. за чадър и шезлонг по част от къмпингите и стигат до 10 лева в по-оборотните курорти.  От публичния регистър е видно, че на единия от плажовете в курорта Черноморец е закована цената от 6 лева за чадър и шезлонг.

Погледнато от снимката на касовата бележка обаче хората започват да се питат кой лъже – държавата, или хората, които поддържат плажовете.

Касовата бележка е издадена от фирма „Акра Лидо”, която стопанисва малкия плаж, близо до гористата местност в южната страна на курорта. Компанията освен плажа, държи и комплекса, непосредствено до него - „Flores Garden Beach Residence”.

TrafficNews се свърза с управителя на фирмата – Милен Янков, за да го попита за бомбастичната цена за един шезлонг.

„Първо, цената от 40 лева е за комплект от два шезлонга и чадър и то на ВИП местата, които са 4 или 5. Останалите 30 места на плажа са по 30 лева за комплект. Наистина не знам, защо на касовата бележка пише „шезлонг”, ще проверя”, каза Янков. Той обясни, че той спазва абсолютно всички наредби и закони, като навсякъде е видна цената за плажните принадлежности.

„Това е пазарна икономика, никого не карам да идва на въпросния плаж. Тази ивица е съвсем малка, а на практика ние сме я направили преди 10 години. Преди това нямаше нищо тук! Кажете ми как се плащат 120 хил. лева наем не сезон за това пространство и да се поддържа 50 % свободна зона?”, каза Янков.  Той заяви, че срещу него постоянно се пускат доноси от мераклии, които искат да вземат плажа. По думите му почти невъзможно е да се избият разходите по поддръжката на плажа. Освен сумата от 120 хил. лева, той има и разходи от 50 хил. лева на сезон.

Договорните отношения между фирмата и държавата изтичат догодина, а в ход е концесионна процедура.

„Питайте държавата, която е абдикирала от туризма, как се слагат бариери по плажовете и се ограничава достъпа до тях. Зад мен не стоят мутри, които са окупирали Черноморието. Целият подход е объркан в стратегията за туризма по морето.  Хората са недоволни, нормално, но не заради цената на шезлонга и чадъра. За мен държавата и общините трябва да поемат контрол над плажовете и да ги стопанисват, за да бъдат унифицирани. Да, това е срещу моите бизнес интереси, но признавам, че това е най-добрият вариант. Властите имат достатъчен ресурс за управлението на плажната ивица. Защо българите ходят в Гърция? Аз се питам често, и отговорът е, че там всичко е кристално ясно и  е записано черно на бяло. А тук – хората се страхуват да не попаднат в някои от многото капани, които ги дебнат. Това е жалката действителност”, каза бизнесменът.