Едно от най-опасните кръстовища в Пловдив, на което са ставали не една и две трагедии, „изгасна” за близо от 40 минути.  Докато светофарите на „Княгиня Мария Луиза” с „Източен” не работиха, колите буквално се разминаваха на магия. Разбира се, на ръба бяха и няколко „ламаринени” катастрофи. Пешеходците стояха на „зебрите” на нисък старт и правиха крачка напред, крачка назад, докато се решат да пресекат на спринт опасното кръстовище.

Точно там на стълба, до пешеходната пътека, все още има саксия със свежи цветя, белязали трагедията от катастрофата, при която загина 19-годишна пловдивчанка през 2015 година.  Този път се размина без инциденти, този път… Но все по-често ставаме свидетели как по улиците е хаос, а институциите някак нехаят.

Какво се прави в такъв случай и каква е хронологията от днес?

Около 13.30 часа при строителните дейности работници удрят захранващ кабел и целият район остава без ток. Светофарите изгасват. Съответно служите на ОП „Организация и контрол на транспорта” подава сигнал към сектор „Пътна полиция” към ОД на МВР – Пловдив.

Един от шофьорите, които минава през кръстовището също подава сигнал на 112 за неработещите светофари.

В следващите 40 минути  на кръстовището не идва патрул на КАТ. През него минават две патрулни коли на полицията.

Точно в 14.09 часа аварията е отстранена и светофарите минават в нормалния си режим на работа. Не е регистрирано ПТП в интервала на  неработещите светофари.

Какво казаха от полицията?

По първоначални данни сигнал за неработещите светофари е бил подаден в 13.40 часа на телефон 112. Бил е изпратен патрул на КАТ, който е бил на място около в 14.00 часа.

Подобен патрул там обаче нямаше, поне до 14.09 часа, когато светнаха светофарите. Няколко минути по-рано мина патрулка, която обаче подмина кръстовището и съвсем не изглеждаше да е заинтересована от случващото се.

От пресцентъра на МВР заявиха, че е разпоредена цялостна проверка на случая, от ОП „Организация и контрол на транспорт” казаха същото. Очевадно е че има дупка в комуникацията между двете институции, тъй като сигналът в КАТ е бил подаде през сигнал от 112, а не през модерния Център за управление на трафика, който струваше милиони.

Докато тази „дупка” не бъде оправена може само да разчитаме на гражданската съвест при подаването на сигнали към отговорните институции.

Очаквайте продължение!